Наукова періодика Університету "КРОК"

Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/280

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Управління якістю сервісу служби наземного обслуговування повітряних суден в умовах міжнародного аеропорту
    (Університет «КРОК», 2015) Алькема, В.Г.; Виходцев, Є.С.; Алькема, Віктор Григорович
    Досліджено особливості системи управління якістю діяльності міжнародного аеропорту. Здійснено оцінку якості основних послуг, які надаються пасажирам. Оцінено якість та оперативність надання послуг корпоративним клієнтам аеропорту службою наземного обслуговування повітряних суден. Сформульовано пропозиції з удосконалення системи управління якістю
  • Ескіз
    Документ
    Measurements and indicators of quality in technical institutions
    (Університет «КРОК», 2018) Safar, Hisham; Elbaruni, Jalal; Elosta, Essam
    Quality in education become an important issue. Indicators and measurements to quality in education provide crucial support to determine several aspects in educational centres. Lack of quality knowledge and culture, lack in working process and evaluation are the main barriers to improvement in the technical educational institutions. Moreover, more deep studies and researches are highly in demand. Due to urgent need to quality application in technical educational institutions; these institutions are not appropriate to the vision of quality as a result of absence of strategicplanning, clear mechanism for leadership functional selection. Furthermore there is lack in management structure itself. The aim of this study is to investigate the current position of technical educational institutions within greater Tripoli area from May to November/ 2017, in terms of the quality indicators, and measurements as well as implementation ofquality system in these institutions. The study is based on collecting and analysing data provided by the department of technical and vocational education. This work has been carried out to establish and implement a quality system in technical educationalinstitutions. The work required an investigation of the area of research for such institutions to identify main aspects of enhancing quality departments in technical education regarding to approved measurements and indicators. This work also is a corner stone for future planning to implement the quality system in technical education institutions
  • Ескіз
    Документ
    The role of total quality management implementation on production rates at libyan iron & steel company “LISCO”
    (Університет «КРОК», 2018) Hisham, S.
    Libyan manufacturing companies such as Libyan Iron & Steel Company (LISCO) are struggling with many difficulties in implementing and maintaining a suitable quality management systems. TQM nowadays still a new concept which is now introduced in LISCO having the objectives of improving the quality of productivity. They are also lacking the knowledge of Total Quality Management (TQM) applications and approaches. In addition, these analyses can assist decision makers to focus on the strengths and weaknesses related to implementation of quality systems. This study is conducted to determine the role played by Total Quality Management (TQM) implementation on productivity in Libyan Iron & Steel Company (LISCO). The study was carried out at LISCO and based on production rates data, provided directly by production planning department. A descriptive statistics has been approved for data analysis. The overall result shows the TQMpractices are contributing towards productivity. It reveals a positive relationship between implementing TQM and productivity. To summarise, this paper has used some of statistical sketches in the analysis of production rates in the Libyan Iron and Steel Company, in order to reach an overview about the implementation of TQM systems and determine the relative importance to the productivity. To achieve the aim of this investigation a descriptive analytical method was used. The finding revealed that the production raised rates followed the year of first application of a quality management system
  • Ескіз
    Документ
    Основні аспекти управління якістю діяльності підприємства торгівлі
    (Університет «КРОК», 2019) Данченко, О.Б.; Бєлова, О.І.; Сафар, Х.М.; Данченко, Олена Борисівна; Бєлова, Олена Ігорівна
    У статті проаналізовано перелік та здійснено аналіз визначень дефініції «управління якістю». Оскільки якість зазвичай розглядається як сукупність характеристик об'єкта, що свідчать про його здатності задовольняти визначені й гадані потреби, запропоновано авторське визначення поняття «управління якістю діяльності підприємства» наступним чином: система управління, спрямована на планування, впровадження, удосконалення і контроль якості діяльності підприємства відповідно до встановленої політики та цілей підприємства, за участю усіх його підрозділів. Визначено, що управління якістю охоплює частину функцій управління, спрямованих на досягнення цілей у сфері якості, а цілі в сфері якості передбачають створення на підприємстві умов, в яких можливо контролювати, регулювати якість, забезпечувати відповідність прийнятим вимогам і гнучко змінювати встановлені вимоги. Проведено аналіз підходів до визначення сутності управління якістю до яких відносяться наступні: приватний, суспільний, нормативний, економічний, управлінський. Встановлено, що при формулюванні поняття «управління якістю» мають бути враховані участь усіх рівнів управління, динамічне впровадження і вдосконалення, всі сфери діяльності підприємства, необхідність планування та контролю та розроблення політики і цілей. Здійснено аналіз аспектів управління якістю діяльності підприємства: виділено ключові характеристики загальних, економічних, технічних та управлінських аспектів. Визначено внутрішню та зовнішню роль управління якістю діяльності підприємства. Проаналізовано основні досягнення та висновки основоположників концепції управління якістю діяльності підприємства, які актуальні до тепер.
  • Ескіз
    Документ
    Побудова багатофакторної моделі для оцінювання рівня якості комплексної туристичної послуги
    (Університет «КРОК», 2019) Віткін, Л.М.; Хімічева, Г.І.; Михалко, А.О.; Віткін, Леонід Михайлович
    Наведено результати теоретичних і експерементальних досліджень щодо побудови багатофакторної моделі для оцінювання рівня якості комплексної туристичної послуги в залежності від швидкозмінних вимог споживача і його вікової категорії. Доведено, що вирішення питання оцінювання якості комплексної туристичної послуги відноситься до багатокритеріальних задач. Це пов'язано з тим, що дана послуга описується не одним, а цілою низкою показників, які в роботі за цільовою ознакою поділені на чотири групи: рівень безпеки, рівень комфорту, рівень інформативності, рівень кваліфікації персоналу. Для побудови багатофакторних моделей було обрано метод введення метрики в просторі цільових функцій. Суть даного методу полягає в тому, що кожному туристичному підприємству ставиться у відповідність точка в багатовимірному просторі, координатами якого є показники, що його описують. Для порівняння показників простір нормується в одиничний гіперкуб. Для узагальненого опису якості функціонування туристичного підприємства запропоновано використовувати метод дерево цілей, яке є багаторівневим і дозволяє описувати комплексну туристичну послугу за допомогою 84 одиничних показиків. В результаті проведених досліджень встановлено, що для побудови багатофакторної моделі потрібно знати вихідні показники, які описують досліджувані туристичні підприємства і значення вагових коефіцієнтів, що відповідають меті порівняння цих підприємств. Останні визначаються експертним методом шляхом попарного порівняння найбільш суттєвих переваг для кожної групи показників з урахуванням вікової категорії потенційних споживачів комплексної туристичної послуги. Налаштування системи моделей на вибір туристичних підприємств, які найкраще підходять для певної категорії споживачів, відбувається за рахунок вибору коефіцієнтів значимості (вагових коефіцієнтів) та забезпечується шляхом застосування методу попарного порівняння. Для оцінювання в реальному масштабі часу рейтингу туристичного підприємства була розроблена комп’ютерна програма «Tourist.ua», яка дозволяє обирати найбільш сприятливе туристичне підприємство за такими показниками, як якість, безпека, комфорт при наданні комплексної туристичної послуги. Для розроблення програмного продукту було обрано технологію ASP.NET, яка дозволяє будувати складні за своєю функціональністю системи і займає пріоритетну нішу серед засобів для розроблення веб сайтів у глобальній мережі Інтернет.
  • Ескіз
    Документ
    Вимірювання та облік витрат на якість продукції як складова забезпечення міжнародної конкурентоспроможності підприємства
    (Університет «КРОК», 2019) Ельгувірі, Х.
    В період становлення ринкових відносин Україна розбудовує власну економіку та знаходиться на шляху інтеграції у європростір. Проте проблеми входження України до європейської спільноти можуть бути вирішені лише за умови виходу на ринок конкурентоспроможних вітчизняних товарів. Одним з визначальних факторів конкурентоспроможності продукції є її якість. Однак на сьогодні питанням забезпечення якості продукції та бухгалтерського обліку витрат, пов’язаних з її забезпеченням, приділяється незначна увага, а ряд аспектів облікового відображення витрат на якість взагалі залишаються недослідженими. Це, в свою чергу, зумовлює виникнення значної кількості нерозв’язаних питань у підприємств, які впроваджують міжнародні стандарти якості. Основним виробником продуктів харчування, необхідних для підтримання життєдіяльності людського організму, є сільське господарство. Серед рослинницьких галузей варто виділити садівництво, що постачає населенню плоди й ягоди – цінні компоненти раціону харчування, багаті на пектини, вуглеводи та вітаміни. Водночас, у першу чергу, потрібно враховувати функціональний аспект якості продукції, тобто її відповідність вимогам споживачів. За сучасних ринкових умов серед основних вимог існування і розвитку підприємства є виробництво конкурентоспроможної продукції, що може бути реалізована як на вітчизняному, так і на зарубіжному ринку. Основні економічні закони підтверджують конкурентоспроможність продукції за умови відповідності та дотримання взаємозв’язку між ціною і якістю продукції. Проте на сьогоднішній день це сполучення носить досить суперечливий характер, оскільки висока якість продукції поряд із підвищенням конкурентоспроможності, збільшенням обсягу продажів і зростанням частки ринку підприємства звичайно призводить до підвищення витрат, а отже, до росту цін або зниження рентабельності продукції. У статті показано, що управління витратами з метою підвищення якості продукції націлене на поліпшення конкурентоспроможності підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Конкурентні переваги підприємства у ринковому середовищі: формування та забезпечення
    (Університет «КРОК», 2020) Цюцюпа, С.В.
    У статті встановлено, що у науковій літературі існує безліч підходів до визначення сутності конкурентних переваг. Досить поширеним є визначення конкурентних переваг як тих характеристик, споживчих властивостей товару або марки, які створюють для фірми певну перевагу над її безпосередніми конкурентами. Така перевага досягається через надання споживачам більших благ: або за рахунок реалізації дешевшої продукції, або завдяки пропозиції високоякісних продуктів з набором додаткових послуг, проте за порівняно вищими цінами. Визначено, що формування конкурентних переваг на підприємстві можливо на основі раціоналізації собівартості продукції, високої міри диференціації товарів, розумного сегментування ринку, впровадження нововведень, швидкого реагування на потреби ринку. До значимих чинників забезпечення конкурентних переваг них також можуть належати вищий рівень продуктивності праці й кваліфікації виробничого, технічного, комерційного персоналу; якість і технічний рівень виготовлених виробів; управлінська майстерність, стратегічне мислення на різних рівнях управління, що відображаються в економічному зростанні. Визначено, що типовими причинами новацій, що дають конкурентну перевагу, виступають: нові технології; нові або такі, що змінюються, запити споживачів; зміна вартості або наявності компонентів виробництва; поява нового сегменту галузі; зміна урядового регулювання. Конкурентоспроможність визначається конкурентними перевагами: з одного боку, якістю товару, його технічним рівнем, споживчими властивостями, з іншого, – цінами, що визначаються продавцями товарів крім того, на конкурентоспроможність впливають переваги в гарантійному й післягарантійному обслуговуванні, рекламі, імідж виробника, а також ситуація на ринку, коливання попиту. У процесі забезпечення конкурентних переваг для підприємства важливо проявляти у ринковому середовищі взаємодії соціального характеру, зокрема реакцію на критику, здатність до навчання, комунікації та підтримання зв’язків з колом осіб, які зацікавлені в успіху підприємства, що створюватиме передумови для ефективного розвитку підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Роль принципів управління якістю в господарській діяльності підприємства
    (Університет «КРОК», 2020) Ельгувірі, Х.
    Якість продукції – найважливіший показник діяльності підприємства. Підвищення якості значною мірою визначає виживання підприємства в умовах ринку, темпи науково-технічного прогресу, підвищення ефективності виробництва, економію всіх видів ресурсів, що використовуються на підприємстві. Потужним імпульсом до набуття знань у сфері якості та створення на підприємствах систем управління якістю стало прийняття міжнародних стандартів ISO серії 9000, що описують моделі управління якістю для підприємств, організацій та установ будь-якої сфери діяльності. Універсальний характер зазначених стандартів і описаних у них систем якості потребує глибоких знань теорії і методів управління підприємством через якість. Цілісна чітко структурована система управління на промисловому підприємстві, що об'єднує всі господарські процеси в єдиний налагоджений керований механізм, здатна запобігти проникненню кризових явищ у функціонування й розвиток суб'єктів господарювання і не допустити розповсюдження їхніх негативних наслідків. Формування такої системи управління, що має вирішувати стратегічні завдання, повинно здійснюватися за певними принципами, що забезпечують задовільний рівень управлінського впливу на фінансово-господарські відносини, процеси, окремі операції та дозволяють вчасно досягти цілей розвитку. Дослідження підходів до розробки сукупності принципів системи стратегічного управління розвитком підприємства є своєчасним й обумовлюється потребою в стабільному господарюванні при ефективному управлінні діяльністю, необхідністю гармонійної інтеграції внутрішнього стану й зовнішнього оточення підприємства в довгостроковому спрямуванні, запобіжного реагування на динамізм бізнес-середовища, проактивного впровадження змін та перетворень на вітчизняних підприємствах. У статті показано, що принципи управління якістю продукції знаходяться в центрі уваги багатьох міжнародних стандартів, зокрема ISO 9000:2005, Системи менеджменту якості - Основні положення і словник, а також ISO 9001:2008, Системи менеджменту якості - вимоги, міжнародного стандарту ISO 9004:2009 та інших, і дуже важливі для успіху менеджменту, в тому числі вітчизняного.
  • Ескіз
    Документ
    University governance. Entrance for higher education reform
    (Університет «КРОК», 2020) Abdalqhadr, Ali
    The University governance considered as one among the modern management methods that used by universities for reform of higher education. The latter aims to improve the quality of its services , where interests has increased in adopting university governance after the evolution of the adopted educational systems and the development in International University Rankings criteria. The problem of the quality of education is rightly associated with the development of the information society, in which the advanced development of public intelligence and the education system are becoming a decisive factor in the progress of mankind. Under these conditions, information acquires the greatest value and is a strategic product of states. Realizing the importance of having a quality education, most countries around the world declare this problem a national priority and a prerequisite for their own national security. Education and science, influencing all forms of organization of the macrosocial system without exception, all its structural elements, is a universal factor in the modernization of the country, its technological, military, environmental and axiological security. It is no coincidence that indicators of education and research and innovation policy in international practice have long been introduced into the system of national security parameters. The quality of education is a multidimensional model of social norms and requirements for the individual, the educationa environment in which it develops, and the education system that implements them at all stages of human learning. The quality of education is assessed, first, as a social ideal of human education; secondly, as a result of her educational activities; and thirdly, as a criterion for the effectiveness of the educational system.This paper aims at presenting the theoretical framework of the university governance, highlighting some experiences of countries as being the first who applied this method. Also, it refers to the total of obstacles that faced universities when applying the governance, as well as the ways to activate this method in future. The study recommended that there is no single model of governance that is valid for all universities, and that is why every university must choose the most appropriate model for it while creating the appropriate environment for it, to ensure its effectiveness in achieving the assigned goals
  • Ескіз
    Документ
    Advantages of fact-based decision-making principle on TQM implementation at Libyan Iron & Steel company LISCO
    (Університет «КРОК», 2021) Safar, H.; Bielova, O.; Бєлова, Олена Ігорівна
    The article is devoted to the study of the peculiarities of the formation and management decisions, based on facts in the process of implementing the principle of Total Quality Management in the Libyan Iron & Steel Company LISCO.The aim of the article is to determine the role of the principles of implementation of total quality management (TQM) in relation to product quality in the Libyan Metallurgical Company (LISCO).The article examines the peculiarities of Libyan companies and found that Libyan manufacturing companies, on the example of the Libyan Iron & Steel Company LISCO, face many difficulties and obstacles in implementing and maintaining modern quality management systems. The article presents the definitions of "Quality", "Quality Management" and "Total Quality Management". It is proven that since today "Total Quality Management" is still a new concept that is currently being implemented in the activities of the Libyan company LISCO, the question arises about improving the applied quality managementmethods. This article demonstrated that Libyan companies and their management still have lack of knowledge about programs and approaches to Total Quality Management. In addition, the study and analysis of the current activities of the Libyan company will help managers and executives who make decisions based on facts in the management of manufacturing companies and projects implemented in the course of their activities; also, these studies will allow companies to focus on the strengths and weaknesses of management systems in general, which are associated with the implementation of common quality systems. The article also notes that the Libyan company LISCO makes many efforts to try to develop and implement a system of Total Quality Management and effectivelyapply it in the company as a whole and in the process of implementing individual projects in particular. However, the article emphasizes that due to the large number of threats and difficulties in implementing a Total Quality Management system in the company's activities (the most powerful of which are the impact of exogenous factors, some technical aspects, integration and development of Libyan company’s staff), it becomes clear that systems to date is only partially possible and requires phased implementation. The article also raises the question of the need for a comprehensive approach to research on the formation and implementation of the Total Quality Management system in LISCO and argues the relevance of further research in this area.