Aдаптація і валідація короткої форми шкали впливу допоміжних технологій на сім’ю при використанні альтернативної та додаткової комунікації (FIATS-AAC 38)

Ескіз

Дата

2024

DOI

https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-75-246-253

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Університет «КРОК»

Анотація

Оцінювання комунікації дітей зі складними комунікаційними потребами потребує локалізованих інструментів вимірювання, які дозволяють проводити спостереження в сімейному оточенні. Сім'ї спостерігають за спілкуванням дітей під час повсякденної діяльності, надаючи важливі дані про комунікативний прогрес. Донедавна в Україні не використовувався жодний вимірювальний інструмент для оцінки впливу альтернативної та додаткової комунікації (АДК) на дитину з точки зору сім’ї. У статті подано переклад українською мовою та адаптацію Короткої форми шкали впливу допоміжних технологій на сім’ю при використанні альтернативної та додаткової комунікації (FIATS-AAC 38). Важливою особливістю опитувальника FIATS-AAC 38 є те, що вимірювання порівнюються не з нормативними балами, а показують розвиток спілкування дитини в динаміці. Перевірка перекладу інструментів була проведена на вибірці 63 батьків дітей 6-18 років зі складними комунікаційними потребами. Психометричні індекси показали, що перекладений інструмент працює як послідовна та внутрішньо логічна система та підтвердили успішну адаптацію української версії FIATS-AAC 38. Внутрішня узгодженість, структурна валідність структури, ретестова надійність та дискримінаційна потужність перекладеного опитувальника були визначені як прийнятні. Цей матеріал є дієвим інструментом оцінювання для української спільноти користувачів АДК, батьків і спеціалістів. Аналіз відповідей батьків, які фіксують функціональні та контекстуальні результати допоміжної комунікації, також може надати важливу дослідницьку інформацію про повсякденне життя та потреби дітей зі складними комунікаційними потребами та їхніх сімей для подальших наукових праць. Це дослідження також може створити основу для вивчення соціальної інтеграції дітей з порушеннями мови, мовлення та комунікації.

Опис

Ключові слова

допоміжна комунікація, оцінювання комунікації, розвиток мови, мовлення та комунікації, використання системи АДК, діти зі складними комунікативними порушеннями, життєстійкість, вплив АДК інтервенцій на сім’ї

Бібліографічний опис

Усатенко Г. Aдаптація і валідація короткої форми шкали впливу допоміжних технологій на сім’ю при використанні альтернативної та додаткової комунікації (FIATS-AAC 38) /Г. Усатенко // Вчені записки Університету «КРОК».-2024.-Вип.3(75).-С.246–253.-DOI https://doi.org/10.31732/2663-2209-2024-75-246-253

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced