Психологічні особливості лідерства в управлінні освітніми організаціями з врахуванням вимог концепції людського розвитку
Вантажиться...
Дата
Автори
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
ПЗВО "Міжнародний класичний університет імені Пилипа Орлика"
Анотація
У статті визначено базові та найбільш вагомі чинники, що впливають на формування ефективного лідерства в системі управління організаціями, зокрема, емоційний інтелект, саморефлексія, мотиваційний вплив та гнучкість у прийнятті рішень. Доведено, що врахування саме цих чинників сприяє оптимізації комунікаційних процесів, підвищенню внутрішньої мотивації працівників освіти та формуванню позитивного внутрішнього клімату в колективі. Особливу увагу обґрунтовано стосовно саме ролі концепції людського розвитку, яка передбачає орієнтацію на максимально можливе розкриття потенціалу кожного учасника організації. Таким чином, встановлено, що саме лідер, котрий володіє зазначеними якостями, здатен не лише підвищувати загальний рівень ефективності прийнятих управлінських рішень, а й формувати сприятливе середовище для впровадження інновацій, модернізації програм і підвищення конкурентоспроможності організації. У статті також охарактеризовано чотири особливості системи управління організаціями: децентралізацію та делегування повноважень, прозорість комунікації, гнучку організаційну структуру і орієнтацію на якість та результативність. Показано, що ці складові сприяють більшій відкритості колективу до змін, підвищенню адаптивності та забезпечують ефективний розподіл ресурсів. Крім того, виділено три ключові якості сучасного лідера: стратегічне мислення, комунікабельність та здатність до взаємодії, а також етичність і відповідальність. Наголошено, що саме ці характеристики допомагають лідерові враховувати соціальний, психологічний та професійний контексти при реалізації відповідних управлінських рішень. Результати дослідження можуть бути корисними для керівників будь-яких навіть організацій, науковців та усіх, хто цікавиться розвитком людського потенціалу. Запропонований підхід до аналізу лідерства дозволяє глибше зрозуміти взаємозв’язок між психологічними особливостями керівника та результативністю системи управління. Застосування рекомендацій, розкритих у публікації, сприяє підвищенню ефективності діяльності організацій і зміцнює їхню здатність реалізовувати принципи концепції людського розвитку.
Опис
Бібліографічний опис
Копитко М.І. Психологічні особливості лідерства в управлінні освітніми організаціями з врахуванням вимог концепції людського розвитку. Актуальні питання економічних наук. 2025. № 9. - DOI https://doi.org/10.5281/zenodo.15071084
