Кафедра державно-правових дисциплін

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3155

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Соціальна цінність княгинь у період Київської Русі
    (Дніпровський державний університет внутрішніх справ, 2023) Француз, А.; Лощихін, О.; Камінська, Н.; Француз, Анатолій Йосипович
    Висвітлено процес формування соціальної цінності жінок-княгинь у період Київської Русі. Доведено, що соціальну цінність слід розглядати через призму таких категорій як призначення, корисність, значущість. Встановлено основні напрями діяльності княгинь, зокрема, Ольги, Анни, Ірини-Інгігерди та ін., їх особливий вплив на вирішення справ суспільного і державного значення, реалізацію внутрішніх та зовнішніх функцій держави. Жінки-княгині активно налагоджували дипломатичні й торгові відносини, організацію династичних шлюбів та культурно-просвітницьку діяльність за кордоном, управління державними справами, здійснення фіскальної політики, сприяли християнізації держави. «Корисність» від такої діяльності полягала у налагодженні рівноправних стосунків з країнами Європи, Візантією, укладенні вигідних торгових договорів, усуненні ворожнечі між князями, збереженні самостійності, усуненні на деякий час соціальних протиріч.
  • Ескіз
    Документ
    Соціальна цінність жінки в контексті розвитку доктрини права
    (Спеціалізоване видавництво «ЮНЕСКО СОЦІО», 2022) Лощихін, Олександр Миколайович; Старостюк, Алла Вікторівна; Француз, Анатолій Йосипович
    У статті розглядаються питання соціальної цінності жінки в контексті розвитку доктрини права. Наголошується, що з’ясування сутності соціальної цінності жінки нерозривно пов’язано з існуючими теоретичними підходами праворозуміння, які відіграють важливу роль в процесі визначення подальших шляхів удосконалення законодавства, нормативного закріплення форм участі жіноцтва у функціонуванні громадянського суспільства та розбудові правової держави. Підкреслюється, що на різних історичних етапах свого існування позитивістський тип праворозуміння був представлений, по-перше, у формі жорстко го позитивізму, який передбачав тотальний контроль держави над суспільством та повне нехтування правами і свободами людини; по-друге - м’якого позитивізму, особливістю якого було формальне визна ння прав та свобод людини та включення в нього деяких ідей природного права; по третє - конвергенції юридичного позитивіз му і теорії природного права, що створює сприятливі умови для розвитку правової системи України, активної участі жіноцтва у процесі розбудови державно-правових інституцій та життєдіяльності суспільства в цілому.
  • Ескіз
    Документ
    Філософсько-правовий вимір соціальної цінності жінки у Київській Русі
    (Спеціалізоване видавництво «ЮНЕСКО-СОЦІО», 2023) Кудін, Сергій Володимирович; Лощихін, Олександр Миколайович; Француз, Анатолій Йосипович
    У цій статті з філософсько-правових пози цій розглянуті питання розуміння поняття «соціальна цінність людини». У сучасній на уковій літературі продукується думка, що це поняття слід осмислювати через поняття «сенс життя» і «призначення» людини. До ведено, що перше з них позначає всю повноту цілеспрямованої життєдіяльності людини, індивіда як представника людського роду; він має особовий, конкретно-історичний харак тер, він багатообразний, динамічний, ло кальний; така характеристика «сенсу» по яснюється тим, що людина по своїй суті є соціально-творча і діяльна істота і постійно ставить перед собою все нові і нові цілі й за вдання. «Призначення» виражає кінцеву мету існування людини як родової істоти, виражає сенс самого сенсу її буття як індивіда і особи. Проаналізовано, що деякі вчені визначають поняття «корисність» у сенсі «значення», «призначення» ж схильні розглядати в аспек ті «результат діяльності», а поняття зна чущість дуже близьке до поняття цінність. Визначено, що ми вважаємо, що соціальну цінність жінки слід дійсно аналізувати під «зрізом» вищезазначених понять, але в іншому розумінні: «призначення» етимологічно озна чає напрям, мету діяльності, що конкретно і необхідно зробити людині і віддзеркалює «зн чення» чи «значущість» вчинків; натомість, зміст «корисності» передається через «резуль тат діяльності», досягнення або ні кінцевої мети. Обґрунтовано, що, на нашу думку, со ціальна цінність людини, яка пізнається у зв’язку із поняттям «корисність», розумієть ся нами як досягнення людиною актуальних на сьогодення цілей, реалізація відповідних завдань, конструктивне вирішення значущих для людства у певний період проблем. Таке ви значення включає, передусім, філософський та філософсько-правовий аспекти.