Кафедра теорії та історії держави і права

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3226

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Проблема штучного інтелекту у виборчому процесі
    (Університет «КРОК», 2023) Француз, А.Й.; Степаненко, Н.В.; Шевченко, А.Є.; Француз, Анатолій Йосипович; Степаненко, Наталія В'ячеславівна
    У запропонованої статті автори продовжують розгляд питання штучного інтелекту щодо захисту прав і свобод людини під час виборчого процесу. Встановлено, що використання технологій штучного інтелекту спрямовано на захищат прав людини на гідність як основне та основоположне право особи, споконвічне для всіх інших прав і свобод, а порушення будь-яких прав таким чином можна вважати порушенням права до людської гідності. Обгрунтовано, що виникнення загроз правам людини в тій чи іншій формі при використанні штучного інтелекту потребує пошуку шляхів подолання ризиків і загроз правам людини та належного функціонування правозахисного та правовідновлювального механізму. У роботі грунтовано висвітлено вплив штучного інтелекту на реалізацію виборчого права в Україні та зарубіжних країнах. Використано система наукових методів досліджень і алгоритмів обробки інформації, що здійснюють суттєвий вплив на реалізацію прав і свобод людини і громадянина в Україні. Проаналізовано сучасний стан правового забезпечення прав та свобод людини в Україні, встановлено нормативні документи, які потребують доопрацювання. Доведено, що під особливою загрозою внаслідок впливу штучного інтелекту виявилися наступні права та свободи, зокрема свобода вираження поглядів, право на свободу пересування, право на свободу і чесні вибори, право на справедливий суд, право на повагу до приватного та сімейного життя. Відзначено, що Україна не стоїть осторонь процесів удосконалення правового регулювання технологій штучного інтелекту та виражає прагнення зайняти значний сегмент світового ринку технологій штучного інтелекту, провідні позиції у міжнародних рейтингах. Очікується, що технології штучного інтелекту сприятимуть трансформації економіки, ринку праці, державних інституцій та суспільства загалом. Їх застосування надасть можливість зменшити обсяги витрат і підвищити ефективність виробництва, якість товарів та послуг. Доведено, що згідно з преамбулою до «Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод» від 20 березня 1952 р., основні права та свободи людини найкраще забезпечуються «через ефективну політичну демократію». Проаналізовано статті Міжнародного пакту про громадянські та політичні права, де кожен громадянин без будь-якої дискримінації та без необґрунтованих обмежень повинен мати право і можливість брати участь у державних справах як безпосередньо, так і через обраних представників. Доведено що процес голосування та процес автоматичного підрахунку голосів забезпечується виключно за допомогою електронних пристроїв та спеціального програмного забезпечення.
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційна безпека: правовий та культурологічний виміри
    (Кафедра конституційного права та порівняльного правознавства юридичного факультету ДВНЗ “Ужгородський національний університет”., 2024) Биков, О.М.; Биков, Олександр Миколайович
    Проблема інформаційної безпеки в Укра­їні набуває надзвичайно важливої ролі для українського суспільства, яке в умовах росій­сько-української війни стало об'єктом прямих інформаційно-пропагандистських та інфор­маційно-психологічних операцій з боку Росії. В межах теоретичної юриспруденції важливе пожвавлення розробки дієвих стратегій з ін­формаційної безпеки та забезпечення їх прак­тичної реалізації як на національному, так і на міжнародному рівнях. Наше дослідження ми умовно поділяємо на дві частини. Для нас важливо надати характе­ристику інформаційної безпеки як правового явища і з'ясувати його сутнісні характеристи­ки. Для цього інформаційну безпеку розгляда­ємо в її широкому розумінні, як соціокультурне явище, з характерним для нього комплексом заходів, спрямованих на захист цілісності, конфіденційності та доступності інформації, захист прав людини, суспільства та держави в інформаційній сфері. В другій частині дослі­дження, ми окремо розглядаємо інформаційну безпеку на рівні індивідуальної особи. Дослі­джуємо її зв'язок з інформаційною культурою, інфо-медійною та цифровою грамотністю. У статті подано перелік рекомендацій щодо забезпечення інформаційної безпеки. Пропо­нується налагодження ефективної міжнарод­ної співпраці (підтримки необхідних договір­них відносин, проведення дипломатичної ро­боти, налагодження співпраці на рівні окремих спеціалістів з кібербезпеки), вдосконалення роботи спеціальних підрозділів органів вну­трішніх справ України та встановлення додат­кового контролю за кваліфікацією працівників кіберполіції, що дозволить збільшити ефектив­ність карного розшуку кіберзлочинців. Наго­лошено на важливості боротьби з пропаган­дою та дезінформацією, перегляду фінансових механізмів реалізації стратегії із забезпечення інформаційної безпеки. Правовий та культуро­логічний аспекти у нашому дослідженні вклю­чають також погляд на інформаційну безпеку на рівні індивідуальної особи, де порушуєть­ся питання розвитку спеціальних умінь та на­вичок у громадян, які дозволять мінімізувати ризики порушення їхніх прав в інформаційній сфері.