Психологія (ОП 053-PHD)

Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/265

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 24
  • Ескіз
    Документ
    Впровадження цифрових технологій в освітні процеси
    (УДУ імені Михайла Драгоманова, 2024) Петрова, І.Л.; Петрова, Ірина Леонідівна
    Ключовим трендом сучасності є діджиталізація - процес цифрової трансформації суспільства та економіки, що означає перехід від індустріальної епохи й аналогових технологій до епохи знань і творчості. Водночас кардинально змінюється роль людського фактора, на перший план висуваються лідерство, комунікабельність, креативність, гнучкість та кооперація або здатність працювати в команді. Спілкування людини з новими технологіями здійснюється через набуття необхідних знань, безперервну освіту і самоосвіту. Саме освіта стає містком між сучасним працівником і новітніми засобами
  • Ескіз
    Документ
    Розвиток лідерства в управлінні проєктними командами
    (Університет «КРОК», 2024) Мушинський, Олег; Мушинський, Олег Юрійович
    У статті розглянуто еволюцію ролі лідерства в управлінні проєктними командами, зокрема в контексті agile-середовища. Актуальність теми зумовлена трансформацією робочого середовища, зростанням популярності гібридних робочих моделей та необхідністю адаптації лідерських підходів до нових умов. Відсутність традиційного ієрархічного лідера в agile-командах потребує запровадження нових ролей, які сприяють продуктивності, мотивації та інноваціям. Мета дослідження полягає у визначенні функцій координатора команди проєкту як ключової ролі, що забезпечує формування комфортного середовища діяльності команди. Методологія дослідження включає аналіз сучасних концепцій лідерства, порівняльний аналіз agile-підходів, системний підхід та теорія управління проєктами. Отримані наукові результати полягають у виявлені стилів лідерства: служіння, розподілене, спільне та надихаюче, які застосовуються цілісно в управлінні командами; визначено ключові функцій координатора команди на основі аналізу agile-підходів; сформовано модель створення комфортного середовища діяльності, що описується тріадою «безпека-довіра-благополуччя. Теоретичне значення дослідження, полягає в уточненні ролі та функцій лідерства в проєктному менеджменті та у визначенні ключових чинників управління командами. Перспективи подальших досліджень полягають у вивчені можливості використання HR-технологій в діяльності координатора команди та дослідити методи підтримки благополуччя в умовах тривалих кризових ситуацій.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційні підходи до управління командами у гібридному середовищу
    (Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2024) Петрова, І.Л.; Мушинський, О.Ю.; Петрова, Ірина Леонідівна; Мушинський, Олег Юрійович
    У статті досліджено сучасні виклики управління командами у гібридному середовищі, що набуває все більшого поширення у зв'язку з глобалізацією. Актуальність теми обумовлена потребою менеджерів у розумінні впливу гібридної моделі роботи на продуктивність команди. Нова політика повернення працівників до офісів та її вплив на залученість, утримання та командну динаміку вимагає аналізу позитивних та негативних факторів віддаленої роботи. Метою дослідження є аналіз викликів та формулювання наукової проблеми управління командами в гібридному робочому середовищі, де традиційні управлінські підходи не відповідають потребам членів команди. Методологія дослідження включає аналіз літературних джерел, методи аналізу та синтезу, системний підхід, метод системних тріад дефініцій, графічне моделювання. Результати дослідження підкреслюють невідповідність застарілих організаційних та управлінських моделей вимогам гібридної роботи, наголошуючи на необхідності адаптивних стратегій управління командами. Гібридні команди часто стикаються з проблемами у підтримці ефективної комунікації, досягненні синхронізації робочих процесів, мотивації та залученості впродовж тривалого часу. Крім того, дослідження відзначає роль довіри, асинхронної комунікації та гнучких організаційних структур як вирішальних елементів для успішних гібридних команд. Автори пропонують зміну підходів в бік гнучких, заснованих на емпатії методів управління для підвищення благополуччя та продуктивності працівників. Сформовано наукову проблему, яка цілісно представлена у вигляді системної моделі. Перспективами подальших досліджень є оцінка продуктивності команд, аналіз впровадження інформаційно комунікаційних технологій в управління людськими ресурсами, розробка методів створення комфортного робочого простору в гібридному середовищі
  • Ескіз
    Документ
    Філософія науки та структура наукового знання: еволюція концептуальних підходів
    (Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, 2023) Маруховська–Картунова, Ольга Олександрівна; Хромова, Ольга Ігорівна; Цой, Тетяна Василівна
    Мета дослідження статті полягає у вивченні концептуальних підходів щодо філософії науки в її темпоральному розвитку і відповідний вплив на модель структури наукового знання. Стаття розглядає ключові етапи цього розвитку, визначаючи важливість аналізу змін у філософському підґрунті для розуміння наукового прогресу. Метод дослідження базується на системному аналізі філософських концепцій, які формували погляди на науку в різні історичні періоди. Застосування історико-філософського підходу дозволяє відстежити еволюцію наукового мислення від античності до сучасності.Результати дослідження надають узагальнений огляд ключових концепцій філософії науки на кожному історичному етапі, визначаючи суть та роль науки в різні епохи. Теоретичне значення дослідження полягає в систематизації та аналізі різноманітних підходів до філософії науки, що дозволяє розкрити глибинні зв’язки між концептуальними змінами та розвитком наукового пізнання. Практичне значення полягає у можливості використання отриманих висновків для вдосконалення освітніх програм, розвитку наукових досліджень та формування стратегій для науково-педагогічної діяльності.Оригінальність дослідження виявляється в комплексному підході до вивчення еволюції філософських концепцій науки та їх значення у формуванні структури наукового знання в конкретний історичний період. Перспективи подальших досліджень передбачають детальний аналіз взаємодії науки та суспільства в контексті сучасних тенденцій, а також дослідження впливу технологічних інновацій на філософію науки.
  • Ескіз
    Документ
    Стан та перспективи розвитку ІТ-аудиту в Україні
    (Університет «КРОК», 2020) Гребень, С.Є.; Мігус, І.П.; Одарчук, К.М.; Мігус, Ірина Петрівна
    У статті досліджено сучасні підходи до трактування поняття «фінансовий контроль», які розглядають його як вид фінансової діяльності держави, як діяльність органів фінансового контролю, як форми реалізації контрольної функції фінансів, як система спостереження і перевірки дій та контрольних заходів. Обґрунтовано, що безпосередньо державі, як гаранту безпеки та надійності фінансової системи країни, належить запровадження нових форм державного фінансового контролю та визначення державних органів, які будуть забезпечувати реалізацію цієї функції. Водночас, у застосуванні ІТ-аудиту як інструменту реалізації фінансового контролю, залишається чимало дискусійних питань. Мета статті полягає у вивченні процесу організації державного фінансового ІТ-аудиту в Україні. Виокремлено основні завдання ІТ-аудиту, до яких належать: проведення перевірки (дослідження) та аналізу (оцінки), а також розроблення пропозицій та рекомендацій щодо усунення виявлених під час аудиту недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому. Досліджено процес здійснення ІТ-аудиту у відповідності із законодавством України, який включає чотири етапи, а саме: планування та організація аудиту (попереднє дослідження об’єкта аудиту, розроблення плану, складення та затвердження програми аудиту); проведення аудиторських процедур, формування та оформлення аудиторських доказів, підготовка аудиторських висновків, пропозицій і рекомендацій; звітування за результатами аудиту, зокрема шляхом формування та узгодження проєкту звіту про результати аудиту, підписання протоколу узгодження, формування, підписання та подання звіту об’єкту аудиту; проведення моніторингу виконання поданих за результатами аудиту пропозицій та рекомендацій і результатів їх впровадження. Встановлено, що ІТ-аудит дає можливість здійснити оцінку щодо: вартісного показника матеріально-технічного забезпечення ІТ середовища та його актуальності; забезпечення інформаційної безпеки та надійності ІТ середовища; наявних ІТ ресурсів та можливих ризиків від прийняття рішень щодо їх модернізації; відповідності потреб об’єкта аудиту до наявних можливостей використання ІТ середовища, готовність до збільшення користувачів наявними інформаційними ресурсами. Розроблено процес організації внутрішнього ІТ-аудиту, проведення якого на регулярній основі дозволить здійснити оперативне виявлення слабких ланок цієї системи, попередження внесення недостовірних даних до фінансової та іншої аналітичної звітності, попередження ризиків втрати інформації.
  • Ескіз
    Документ
    Моделі реалізації дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти
    (Університет «КРОК», 2020) Фіданян, О.Г.
    Забезпечення вільного доступу до освіти для всіх є одним з основних атрибутів інформаційного суспільства, в якому можливості комунікаційного середовища дозволяють використовувати якісно нові технології набуття знань. Метою статті є вивчення основних моделей реалізації дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти. Методологічною основою проведеного дослідження є методи аналізу та синтезу, порівняння та узагальнення. В результаті проведення дослідження було проведено вивчення та систематизація основних підходів до трактування поняття «дистанційна освіта», що дозволило запропонувати авторське визначення. Вважаємо, що під поняттям «дистанційне навчання» слід розуміти «особлива форма організації освітнього процесу з використанням інформаційних технологій, що забезпечує активну взаємодію між вчителем та учнем». Систематизовано основні характерні риси дистанційного навчання: гнучкість, модульність, паралельність, велика аудиторія, економічність, технологічність, позитивний вплив на учня, якість. Систематизовано основних суб’єктів дистанційного навчання в цілому та в закладах загальної середньої освіти за такими ознаками: за роллю в дистанційному навчанні, за сферою охоплення, за спеціалізацією, за тривалістю. Вивчено основні моделі реалізації дистанційного навчання: розподілена класна кімната; незалежне (кореспондентське) вивчення; навчання/вивчення з використанням комп'ютерних комунікації. Враховуючи особливості розвитку інформаційних технологій та доступу до світових інформаційних ресурсів, було сформульовано особливості дистанційного навчання та здійсненого його порівняння з традиційним навчанням. Для встановлення переваг та недоліків реалізації дистанційного навчання, було проведено SWOT-аналіз, який дозволив з'ясувати сильні та слабкі сторони, можливості та загрози.
  • Ескіз
    Документ
    Теорія і методологія сучасної науки
    (Університет «КРОК», 2024) Петрунько, Ольга Володимирівна
    У статті розглянуто особливості теоретико-методологічної організації класичної науки, її понятійний тезаурус, дослідницький інструментарій та її прогностичний потенціал в умовах сьогодення. Проаналізовано зв’язки між структурними елементами класичної науки і класичного наукового пізнання: зв’язки між теорією і методологією, методологією і методом, методом (методами) і методикою, методикою і технологією тощо. Детально проаналізовано характер цих зв’язків на ухвалених класичною наукою рівнях методології – філософському, загальнонауковому та спеціальному. Акцентовано увагу на методологічній кризі сучасної науки як способу організації пізнання у постінформаційних (мережевих) суспільствах та на необхідності її парадигмального переходу від класичної до постнекласичної методології. Показано, що одною з базових у постнекласичній методології науки є категорія «система, що саморозвивається». В цій категорії закладено розуміння квантової природи науки, згідно з яким наука (як досконала соціальна система) наразі одночасно перебуває в двох станах: «власне системи» (простий рівень) і «системи, що саморозвивається» (ідеальний рівень, якого вона прагне дістатися). При цьому віддається належне метапозиції колективного автора проекту цієї системи: когнітивна складність свідомості автора, його досвід, самоорганізація, саморозвиток є умовами, які гарантують ефективність та конкурентоздатність даної системи. З погляду постнекласичної методології, система представлених у сучасній постнекласичній науці понять, на відміну від традиційної класичної науки, є «системою, що саморозвивається». Щонайменше трьома засадовими ознаками такої системи є те, що: вона перебуває в надзвичайно щільних міждисциплінарних зв’язках з іншими системами осмислення і перетворення світу, а отже запозичує в них теорії, методології і понятійні дискурси; її становить динамічна сукупність понять, яким притаманні, з одного боку, певний рівень автономності, а з другого – рухливі й проникні кордони, і саме в динамічних умовах і на основі динамічного понятійного тезаурусу конструюються нові теорії та методології; внесок в процеси пізнання і створення нових теорій і методологій здійснюється множиною авторів, часом безіменних, і всіх їх разом можна вважати «колективним автором».
  • Ескіз
    Документ
    Методологія наукових досліджень в економіці: традиційний та оновлений підходи
    (Університет «КРОК», 2024) Радіонова, Ірина Федорівна; Румик, Ігор Іванович
    У цій статті вирішується проблема ідентифікації традиційного та, так званого «оновленого» підходу до методології наукових досліджень. Автори знаходять аргументи на користь доцільних змін у методології наукових досліджень як в особливій сфері знань. Відповідно, йдеться й про зміни у методології наукових досліджень як в освітньому компоненті програм навчання докторів філософії (PhD).Метою дослідження є обґрунтування структури оновленого курсу методології наукових досліджень. В якості основних факторів (обставин) такого оновлення визначені: зміни, що відбуваються в організації сучасної науки, освіти та суспільства, а також існуюча практика необґрунтованого ототожнення філософії науки та методології наукових досліджень.У статті презентована структура курсу методології наукових досліджень, яка побудована авторами цієї статті на основі проведених апробацій під час реалізації освітньої програми підготовки докторів філософії (PhD) зі спеціальності 051 Економіка в Університеті «КРОК». Ця структура охоплює три компоненти, кожен з них підпорядкований специфічному завданню, а саме: формуванню уявлень про продукти наукової діяльності та зміст наукової новизни, розробці структури наукового дослідження з урахуванням сформульованої проблеми та мети дослідження, створенню джерельної бази дослідження та правильному використанню джерел.У дослідженні використано компаративний, історичний аналіз та факторний аналіз якісних зв’язків між процесами (явищами). Це дало можливість опрацювати, так званий «оновлений» підхід до методології наукових досліджень з позицій історичних досягнень у цій сфері знань і з позицій необхідних змін, пов’язаних з вимогами сучасності.Результатом дослідження є пропонована авторами структура курсу методології наукових досліджень в економіці. Вона має ознаки релевантності викликам, які спричинені змінами у сучасній науці та суспільстві. Саме тому така структура, на думку авторів, може розглядатись як прийнятний варіант змін у методології наукових досліджень в економіці та стати предметом обговорень у середовищі освітян
  • Ескіз
    Документ
    Інформаційні системи і технології в управлінні проектами. Частина 1. Планування проектів в MS project
    (Університет «КРОК», 2011) Морозов, Віктор Володимирович; Шаров, Олег Ігорович; Данченко, Олена Борисівна
    У данному навчальному посібнику дисципліни «Інформаційні системи і технології в управлінні проектами» знайшли відображення найбільш важливі принципи проектної діяльності, які можуть бути зрозумілі і реалізовані сьогодні в практичній діяльності при розробці проектів і підготовці їх до реалізації