Навчальні підрозділи Університету

Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3154

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Європейські підходи у клінічній психології: інтеграція практик та інновацій в умовах війни в Україні
    (Університет «КРОК», 2024) Бурлакова, Ірина; Оксютович, Марина; Кондес, Тетяна; Гаркуша, Світлана; Кондес, Тетяна Василівна
    У статті розглядаються європейські підходи в клінічній психології з акцентом на інтеграцію практик та інновацій в умовах війни в Україні. Метою цієї статті є дослідження та аналіз європейських підходів у клінічній психології, інтеграція практик та інноваційних методів для надання психологічної допомоги в умовах війни в Україні, а також розробка рекомендацій для ефективного застосування цих підходів у роботі з постраждалими від військових дій. Для проведення досліджень були використані методи теоретичного узагальнення, абстрактно-логічний метод, метод системного аналізу та синтезу, а також метод порівняння. Дослідження зосереджене на вивченні ефективних методів психологічної підтримки, адаптації та реабілітації постраждалих в умовах стресу та травми. Аналізуються різні підходи європейських клінічних психологів та їх можливе застосування в Україні. Особлива увага приділяється практикам та інноваційним методам, які сприяють покращенню психічного здоров'я. військових та цивільних, які зазнали значних психологічних травм. Незважаючи на значний потенціал і важливість європейського досвіду в клінічній психології, Україні складно повністю інтегрувати цей досвід, тому розглянуто причини та запропоновано заходи, які скеровані на ефективніше використання європейського досвіду у клінічній психології і покращити підтримку та відновлення психічного здоров'я людей в період та після війни.В статті підкреслюється необхідність розробки спеціальних програм та тренінгів для українських психологів, що працюють з постраждалими від війни та впровадження таких технологій крізь призму системно-цілісного підходу, який передбачає шість ключових етапів. Результати дослідження демонструють важливість інтеграції європейських практик в українську клінічну психологію для підвищення ефективності надання психологічної допомоги в умовах обмеженого доступу до традиційних методів терапії війни.
  • Ескіз
    Документ
    Використання форм туристської анімації в системі професійної підготовки фахівців з туризму
    (Університет «КРОК», 2023) Кондес, Тетяна; Кондес, Тетяна Василівна
    У статті акцентується увага на тому, що в умовах інтенсивних змін, які відбуваються в соціально-економічному розвитку туріндустрії в Україні, неабиякої актуальності продовжує набувати підготовка нового типу фахівців для цієї галузі, особистості професіонала із глибокими фаховими знаннями, сформованими професійними цінностями. Метою статті є дослідження педагогічних умов використання форм туристської анімації в системі професійної підготовки студентів спеціальності «Туризм», аналіз структури та змісту професійної компетентності майбутніх фахівців з туризму. Основним завданням є обґрунтування ефективності використання форм туристської анімації в системі професійної підготовки майбутніх фахівців з туризму. Узагальнено поняття професійних компетентностей майбутніх фахівців з туризму, що визначають готовність і здатність здійснювати і свідомо організовувати діяльність зі створення рекреаційно-анімаційних програм на основі знань, умінь, досвіду, вдосконалення професійно-важливих якостей. Вказано, що використання елементів туристської анімації сприяє розвитку у майбутніх фахівців з туризму артистизму, творчої активності, уяви і мовлення. В процесі розробки анімаційної програми та реалізації рекреаційно-анімаційного проєкту студенти використовували весь арсенал проєктних засобів: від розробки сценарію до технічного конструювання; від функціонального аналізу – до організації та реалізації задуманої програми. Це сприяло вдосконаленню професійно-значущих компетенцій: здатність аналізувати та визначати вимоги до проєкту рекреаційно-анімаційної програми та синтезувати набір можливих рішення завдань чи підходів до виконання розроблених і готових оздоровчо-розважальних заходів; здатність складати докладну специфікацію вимог до рекреаційно-анімаційних програм та готувати повний набір документації оздоровчо-розважальних заходів, з основними економічними розрахунками для їх реалізації; здатність застосовувати методи наукових досліджень при створенні ігрових, оздоровчих програм та доводити новизну своїх концептуальних рішень.
  • Ескіз
    Документ
    Особливості роботи з психотравмами майбутніх фахівців з туризму в умовах війни
    (Університет «КРОК», 2023) Шевяков, Oлексій; Бурлакова, Ірина; Кондес, Тетяна; Чередніченко, Олексій; Кондес, Тетяна Василівна
    Мета дослідження полягла у визначенні особливостей психотерапії та психологічної корекції на поведінковому рівні в роботі з психотравмами в умовах війни. Окремим завданням дослідження стала розробка методичного підходу до гармонізації психологічного стану травмованої людини та отримання критеріїв формування поведінкових компонентів такого стану під час війни в туристичній галузі. У статті з’ясовано процесуальні особливості роботи психологів і психотерапевтів з психотравмами під час війни. Запропоновано апробовані й оригінальні психологічні методики та описано ефективні методи надання оперативної психологічної допомоги при психологічних травмах під час війни. Узагальнено досвід практичної роботи команди фахівців різних вишів України, які за сприяння психотерапевтів з Америки та Європи розробили корисні психологічні техніки та детально описали необхідну психологічну допомогу майбутнім фахівцям в сфері туризму при психотравмах в умовах війни. Представлено систематизований комплекс науково-навчальних циклів психоосвітніх матеріалів, які змінюють рйнівний військовий кадр на ресурсне забезпечення, яке активно впроваджується в навчальний процес та реалізується в прикладній професійній діяльності в різних галузях психологічної науки і практики, у тому числі у туристичній сфері. Представлено комплекс дієвих практичних вправ, методи й технології нейролінгвістичного програмування, індивідуальні практики роботи з власними проблемами. Проаналізовано ключові помилки поведінки людей в умовах війни, шляхи переходу зі стану різкого падіння у стан відновленого піднесення. Дослідження виявило особливості соціального функціонування при роботі з психотравмою в умовах війни. Еріксонівський гіпноз пропонується при лікуванні посттравматичного стресового розладу як складного психічного стану, що виникає в результаті травми. Представлено досвід гіпнотерапії як терапії штучною брехнею заради позитивного результату. Рекомендовано психологічну корекцію поведінки особи під час війни у зв’язку зі зростанням поширеності та збільшенням кількості людей з психотравмами. Підкреслено значущість особистісних характеристик, психологічного потенціалу, важливість впровадження різноманіття форм та методів, що впливають на стан психотравмуючого соціально-психологічного середовища. Проведені розвідки на матеріалі майбутніх фахівців з туризму дозволяють зробити попередні висновки. Дійсно, робота з психотравмою в умовах війни супроводжується критичними моментами, найскладнішими з яких є корекція поведінки. Надання психопрофілактичної допомоги шляхом застосування запропонованого комплексного корекційного методу дозволяє запобігти вкрай негативних наслідків, які можуть психологічно деформувати особистість. Відповідно, необхідний подальший розвиток і апробація корекційного поведінкового методу психопрофілактики на ширшому емпіричному матеріалі, щоб рекомендувати його використання фахівцям з туризму. Отримані дані можуть бути корисними при визначенні напрямків роботи з психотравмами під час війни і в майбутньому повинні розглядатися як об’єкти психологічної підтримки при створенні диференційованих програм психореабілітації майбутніх фахівців в сфері туризму.