Навчальні підрозділи Університету

Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3154

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Економічне зростання через підвищення ефективності управління якістю в умовах міжнародної конкурентоспроможності підприємства
    (Видавнича група «Наукові перспективи»., 2023) Алькема, Віктор Григорович; Щадило, Максим Ігорович
    Метою дослідження є характеристика основних засад економічного зростання через підвищення ефективності управління якістю в умовах міжнародної конкурентоспроможності підприємства. Доведено, що розвиток сучасної, конкурентоспроможної економіки неможливий без повноцінного усвідомлення та врахування всіх без винятку факторів, що надають певний рівень впливу на економічне зростання всієї країни. Визначено, що якість – одна з фундаментальних категорій, що визначають спосіб життя, соціальну та економічну основу для розвитку людини та суспільства. Проблема якості може бути вирішена без участі вчених, інженерів, менеджерів. Якість є важливим інструментом боротьби за ринки збуту. Необхідно констатувати, що для вітчизняних суб'єктів господарювання та національної економіки в цілому оцінка рівня конкуренції та її ролі досі не стали значущими факторами економічного зростання, тому рівень конкурентоспроможності нашої країни на світових ринках залишається недостатньо високим. Визначено, що міжнародна конкуренція є основним інструментом регулювання ринкової економіки та важливою частиною ринкового середовища, а відповідно і фактором економічного зростання. Встановлено, що конкуренція в економічній теорії завжди виступає тією силою, яка, з одного боку, створює стимули, а з іншого тиску на економічних суб'єктах, впливаючи тим самим на прийняття індивідуальних рішень. Охарактеризовано, що конкуренція виникає і приводиться в дію завдяки наявності особливої мотивації, що формується як на рівні конкретного індивіда, так і під впливом зовнішніх факторів. Саме тому, вона так важлива для економічного зростання, проте й досягається через ефективне управління якістю. В результаті було визначено основні загрози системи управління якістю на підприємстві в умовах міжнародної конкуренції.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення ефективного управління якістю діяльності підприємства торгівлі через використання концепції TQM
    (Університет «КРОК», 2019) Данченко, О.Б.; Бєлова, О.І.; Сафар, Х.М.; Данченко, Олена Борисівна; Бєлова, Олена Ігорівна
    У статті визначено та проаналізовано пріоритетні фактори, які заважають управлінню якістю діяльності підприємства, оскільки у будь-якому суспільстві час від часу відбуваються кризові явища, а впродовж останніх років значна кількість підприємств залишається неефективними та фінансово-неспроможними. Встановлено, що управління якістю діяльності підприємства фокусується на створенні системи управління всіма процесами життєдіяльності підприємства, яка б дала змогу робити необхідні висновки і корегувати процеси, реагуючи на стрімкі зміни зовнішнього та внутрішнього середовища, вимагає впроваджувати внутрішні стандарти, в яких фіксуються вимоги до процесів управління, що дозволяє зробити концепція TQM. Також проаналізовано розвиток концепції TQM, який включає декілька етапів еволюції: Quality Control, тобто індивідуальний̆ контроль якості (QC), Statistical Quality Control, тобто управління якістю з використанням статистичних методів (SQC), Total Quality Control, тобто загальний контроль якості (TQC) та Total Quality Management, тобто загальний̆ менеджмент якості (TQM). В статті представлено універсальну схема управління якістю продукції, яка на відміну від загально відомої, концентрує увагу на ресурсах та потенціалі підприємства. Запропоновано програму вдосконалення управління якістю діяльності підприємства торгівлі, наповнення та терміни якої можуть корегуватися відповідно до потреб та можливостей конкретного підприємства. Також аргументована Блок-схема перевірки функціонування системи якості відповідно до концепції TQM.
  • Ескіз
    Документ
    Основні аспекти управління якістю діяльності підприємства торгівлі
    (Університет «КРОК», 2019) Данченко, О.Б.; Бєлова, О.І.; Сафар, Х.М.; Данченко, Олена Борисівна; Бєлова, Олена Ігорівна
    У статті проаналізовано перелік та здійснено аналіз визначень дефініції «управління якістю». Оскільки якість зазвичай розглядається як сукупність характеристик об'єкта, що свідчать про його здатності задовольняти визначені й гадані потреби, запропоновано авторське визначення поняття «управління якістю діяльності підприємства» наступним чином: система управління, спрямована на планування, впровадження, удосконалення і контроль якості діяльності підприємства відповідно до встановленої політики та цілей підприємства, за участю усіх його підрозділів. Визначено, що управління якістю охоплює частину функцій управління, спрямованих на досягнення цілей у сфері якості, а цілі в сфері якості передбачають створення на підприємстві умов, в яких можливо контролювати, регулювати якість, забезпечувати відповідність прийнятим вимогам і гнучко змінювати встановлені вимоги. Проведено аналіз підходів до визначення сутності управління якістю до яких відносяться наступні: приватний, суспільний, нормативний, економічний, управлінський. Встановлено, що при формулюванні поняття «управління якістю» мають бути враховані участь усіх рівнів управління, динамічне впровадження і вдосконалення, всі сфери діяльності підприємства, необхідність планування та контролю та розроблення політики і цілей. Здійснено аналіз аспектів управління якістю діяльності підприємства: виділено ключові характеристики загальних, економічних, технічних та управлінських аспектів. Визначено внутрішню та зовнішню роль управління якістю діяльності підприємства. Проаналізовано основні досягнення та висновки основоположників концепції управління якістю діяльності підприємства, які актуальні до тепер.
  • Ескіз
    Документ
    Розбудова ефективної системи менеджменту як основа забезпечення зростання якості управління та міжнародної конкурентоспроможності підприємства
    (Університет «КРОК», 2023) Кириченко, Оксана; Кириченко, Оксана Сергіївна
    У статті досліджено питання розбудови ефективної системи менеджменту як основи забезпечення зростання якості управління та міжнародної конкурентоспроможності підприємства. Визначено, що розбудова ефективної системи менеджменту потребує впровадження комплексу етапів та заходів зданих забезпечити значні системні та структурні зміни які дадуть можливість забезпечення зростання якості управління та міжнародної конкурентоспроможності підприємства .Виявлено, що етапами складовими впровадження удосконаленої системи управління підприємством є: проектування та наступна розбудова на підприємстві інтегрованої інформаційної системи управління; приведення у відповідність упорядкування або реорганізація організаційної структури підприємства; розбудова внутрішніх та зовнішніх комунікацій підприємства. перегляд перевірка наявності та відповідності всієї внутрішньої документації підприємства як управлінської та фінансово-господарської; розбудова та впровадження бізнес-процесів управління з метою зростання якості процесів виробництва та управління підприємством, зростання конкурентоспроможності підприємства; індивідуалізація процесів проектування та виробництва продукції, перехід від масового виробництва до виробництва партіями, серіями; перехід на ринково-орієнтоване виробництво з метою зростання конкурентоспроможності продукції та її відповідності вимогам внутрішнього та зовнішнього міжнародного ринків. Визначено, що впровадження, розбудова удосконаленої системи управління підприємством здатна забезпечити постійність, стабільність обсягів виробництва, наявність гарантованого збуту, адже вся продукція вироблятиметься партіями на замовлення, низький рівень постійних управлінських витрат , витрат на реалізацію та збут продукції, зростання рівня якості та кваліфікації роботи персоналу, доступу до сучасних технологій виробництва та трансферу технологій, можливість участі у глобальних ланцюгах постачання, потенційні можливості зростання обсягів виробництва відповідно до зростання обсягів збуту продукції на внутрішньому та міжнародному ринках.
  • Ескіз
    Документ
    Ключові фактори системи управління якістю в забезпеченні міжнародної конкурентоспроможності підприємства
    (Університет «КРОК», 2023) Кириченко, Оксана; Кириченко, Оксана Сергіївна
    У статті досліджено ключові фактори системи управління якістю в забезпеченні міжнародної конкурентоспроможності підприємства. Виявлено, що розробка стратегії підприємства, визначення його стратегічних цілей та ключових факторів переваг повинні здійснюватися працівниками самого підприємств, що знають особливості, переваги та недоліки цього підприємства, мають інформацію про ринок та галузь в якій працює підприємство, тому для кожної галузі і навіть для кожного підприємства характерним буде свій склад ключових факторів переваг системи управління якістю. Визначено чотири групи ключових факторів системи управління якістю в забезпеченні міжнародної конкурентоспроможності підприємства: фактори науково-технічних переваг системи управління якістю, що є ключовими для функціонування та розвитку підприємств високотехнологічних галузей та засновані на досягненні високої ефективності організації виробництва; фактори організаційно-управлінських переваг системи управління якістю, що містять фактори які здатні забезпечити високу якість управління як процесами виробництва продукції так і загалом високу якість управління процесами та функціонуванням підприємства; фактори маркетингових переваг системи управління якістю які безпосередньо відображають ті маркетингові складові, що забезпечують конкурентоспроможність діяльності та продукції підприємства в тому числі і на міжнародних економічних ринках; фактори переваг наявності знань та досвіду системи управління якістю, що визначають загальне накопичення знань інтелектуального людського капіталу, досвіду підприємства, його працівників на ринку, є основою конкурентного потенціалу та забезпечують зростання конкурентоспроможності підприємства як на внутрішньому ринку так і в здійсненні міжнародної економічної діяльності. Визначено, що з метою застосування ключових факторів системи управління якістю, як основи конкурентоспроможності підприємства потрібно організувати роботу та зосередитися одночасно на двох складових: управлінні процесами організації робіт та впровадження змін, а також на управлінні персоналом, працівниками.
  • Ескіз
    Документ
    Зростання ефективності управління персоналом як основа конкурентоспроможності та якості діяльності організації, її функціональних підрозділів
    (Університет «КРОК», 2023) Кириченко, Оксана; Кириченко, Оксана Сергіївна
    У статті досліджено питання зростання ефективності управління персоналом як основи конкурентоспроможності та якості діяльності організації, її функціональних підрозділів. Актуальність теми проведеного дослідження обумовлена тим, що значна частина організацій має не гнучку систему управління персоналом та використовує застарілі підходи до формування та впровадження кадрової політики які не відповідають сучасним вимогам менеджменту та не забезпечують ефективної мотивації працівників до зростання якості та ефективності їх роботи, що негативно позначається на конкурентоспроможності діяльності організацій та їх продукції. Метою статті є дослідження зростання ефективності управління персоналом як основи конкурентоспроможності та якості діяльності організації, її функціональних підрозділів. Методологічною основою дослідження стали методи аналізу та синтезу, спостереження, порівняння; системний підхід, процесний, комплексний, функціональний та еволюційно-синергетичний, логічно-діалектичний методологічні підходи. Отримані наукові результати полягають у систематизації та узагальненні груп методів та інструментів, що забезпечують ефективне управління персоналом організацій: організаційних, адміністративно-розпорядчих методів, економічних методів, соціально-психологічних методів. Виявлено, що однією з ефективних сучасних технологій менеджменту є технологія грейдингу, яка є сучасною технологією, інструментом найбільш ефективного вирішення задач соціальної сфери в сучасному менеджменті. Досліджено поняття соціометрії як методу дослідження та розвитку міжособистісних відносин у колективі та загалом зростання соціальної відповідальності працівників в їхній безпосередній діяльності. Перспективи подальших досліджень полягають у доцільності подальшого всебічного вивчення методів, інструментів сучасних технологій управління персоналом застосування яких забезпечує зростання ефективності управління персоналом як основи конкурентоспроможності та якості діяльності організації, її функціональних підрозділів.