Право (ОП 081-Б)
Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/99
Переглянути
7 результатів
Результати пошуку
Документ Забезпечення прав споживачів фінансових послуг(Університет «КРОК», 2019) Румик, Ігор ІвановичДокумент Показання свідків у цивільній справі: порівняльний аналіз нормативного регулювання за ЦПК України та Франції(Університет "КРОК", 2014) Верещінська, І.В.У статті розглянуто особливості нормативного регулювання суб’єктів доказової діяльності в судах цивільної юрисдикції за ЦПК України та Франції, зокрема, особливості процедури допиту свідківДокумент Проблеми виборчого законодавства України(Університет «КРОК», 2019) Костюк, Н.П.Виборча система України, як система суспільних відносин, пов’язаних із формуванням складу представницьких органів шляхом виборів, включає вибори до органів державної влади, тобто до Верховної Ради України, вибори Президента України та органів місцевого самоврядування. Одна з ключових ознак демократичного ладу – регулярні, прозорі, змагальні вибори, з допомогою яких громадяни-виборці формують органи, що приймають найважливіші політичні рішення в державі, виконують завдання і функції держави. Після Революції Гідності з усією гостротою постала необхідність проведення суспільних реформ задля збереження України як незалежної держави та її розвитку. На сьогодні ми спостерігаємо хай і повільний, але прогрес реформування у багатьох сферах. Проте політична система не змінюється, хоча запит суспільства на її зміну величезний. А без реформування ключового механізму формування найвищих органів політичної влади – виборів – навіть уже помітні скромні досягнення в інших сферах залишаються вкрай уразливими. Головною загрозою функціонування виборчої системи є існування умов для: впливу на результати виборів з боку окремих посадовців, політичних сил і фінансово-промислових груп; впливу на результати виборів з-за кордону; фальсифікацій та спотворення результату волевиявлення громадян на післявиборчому етапі політичного процесу, та, як наслідок, недостатньої легітимації державної влади. Розбудова української демократії все ще триває і має певні успіхи. Українські вибори визнаються як всередині країни, так, завдяки роботі міжнародних спостерігачів, і на міжнародному рівні. Проте регулярні порушення виборчого процесу свідчать про необхідність його вдосконалення. В даній статті досліджуються проблемні питання виборчого процесу в Україні, проблеми формування системи виборчого законодавства України, на підставі якого відбувається виборчий процес по виборам Президента України, розробка пропозиції щодо його вдосконалення.Документ Нормативно-правове регулювання захисту прав дітей в Україні(Університет «КРОК», 2023) Корнієнко, О.О.; Корнієнко, Ольга ОлександрівнаДана наукова стаття присвячена дослідженню нормативно-правового регулювання захисту прав дітей в Україні. Адже, загальновідомо, що діти – найбільш вразлива категорія населення, права та інтереси якої часто порушуються. В силу свого віку та психоемоційного стану, неповнолітні часто стають об’єктом маніпуляцій, фізичного, психологічного та сексуального насилля й економічної експлуатації. Тому вони потребують постійного догляду та захисту з боку держави. А особливо ці проблеми загострюються під час воєнних конфліктів. Метою статті є комплексний аналіз нормативно-правового забезпечення захисту прав дітей в Україні в умовах війни. Для кращого розуміння теми, було проаналізовано міжнародні документи щодо захисту прав дітей, які в своїй більшості були імплементовані в національне законодавство. Та досліджено безпосередньо національне законодавство в галузі захисту прав неповнолітніх. Надто гостро постало питання захисту та забезпечення прав дітей внаслідок повномасштабного вторгнення в Україну російської федерації 24 лютого 2022 року. Багато з них зазнали жорстокого поводження, сексуального насилля, катувань й перенесли сильний психологічний стрес тощо. Навіть у таких складних умовах уряд і Верховна Рада України, Президент країни всебічно і стрімко реагують на виклики сьогодення, намагаються по максимуму забезпечити дотримання правових норм, захистити дітей України від несприятливих життєвих обставин. Так, було прийнято Постанову КМУ «Про утворення Координаційного штабу з питань захисту прав дитини в умовах воєнного стану» для узгодження діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування у справі захисту прав дитини в умовах воєнного стану. Створено ресурс допомоги дітям під час війни – «Дитина не сама», для допомоги неповнолітнім, які потрапили в складні життєві обставини. Внесено зміни до чинного законодавства з урахуванням потреб часу тощо.Документ Інститут медіації: зарубіжний досвід та вітчизняні реалії(Університет «КРОК», 2023) Француз-Яковець, Т.А.; Бабат, О.І.; Француз-Яковець, Тетяна АнатоліївнаУ статті розглядається інститут медіації, а також особливості його застосування в Україні та зарубіжних країнах (США та Великобританії). Досліджено правову природу та сутність медіації як інституту альтернативного вирішення спорів. Визначено особливості правового регулювання процесуальних та методологічних аспектів медіації чинними міжнародно-правовими документами. Проаналізовано світовий досвід європейських країн у застосуванні медіації та положення законодавства, що регулюють її застосування, з урахуванням особливостей існуючих правових систем. Висвітлено реалії та перспективи законодавчого запровадження медіації в Україні. Розглядаючи інститут медіації та особливості його застосування в Україні, автор аналізує досвід застосування інституту медіації та особливості його застосування у США та Великій Британії у використанні медіації як альтернативної процедури вирішення спорів та з'ясовує, чи впливає створення законодавства про медіацію в цих країнах на її поширення та практичну ефективність. Міжнародна практика вже давно закріпила на законодавчому рівні різні альтернативні форми вирішення господарських, цивільних та адміністративних справ, а саме переговори, арбітраж, фасилітацію та медіацію, оскільки ці процедури зазвичай є успішними і конфліктуючим сторонам не доводиться шукати подальшого судового захисту. В Україні законодавці, усвідомлюючи переваги медіації, розробили відповідний закон, який був прийнятий Верховною Радою. Однією з суттєвих переваг медіації є її швидкість у порівнянні з судовим розглядом, адже за статистичними даними за 2020 рік на розгляді суддів перебуває близько 1 407 795 процесуальних звернень та цивільних справ, з яких 291 009 не розглянуто, що свідчить про перевантаження судової системи, яке безпосередньо тягне за собою затягування розгляду справ та порушення однієї з основних засад цивільного судочинства - права на справедливий судовий розгляд. Ефективність медіації в цілому полягає в тому, що основний позитивний ефект полягає в тому, що після її завершення сторони чітко розуміють, що результат, якого вони досягли, був напрацьований ними безпосередньо, і у них не виникає відчуття, що одна з них отримала щось менше, ніж інша. Крім того, варто відзначити гнучкість процедури, оскільки угода, укладена сторонами в результаті медіації, розподіляє їхні права, обов'язки та вигоди зовсім по-іншому, ніж це було б передбачено судовим рішенням, що ґрунтується на нормах права. Крім того, автор також аналізує Закон України «Про медіацію» та застосування медіації в умовах воєнного стану в Україні.Документ Закон України «Про медіацію»: основні досягнення та подальші кроки розвитку медіації в Україні(Університет «КРОК», 2023) Марина, Ю.Ю.Стаття присвячена дослідженню медіації як альтернативного способу вирішення соціальних спорів, аналізу Закону України «Про медіацію». Хоча медіація вважається одним із найпопулярніших способів консенсусного вирішення спорів, проте протягом багатьох років медіація в Україні не мала законодавчого регулювання. Це була одна з перешкод, яка стримувала розвиток альтернативного вирішення спорів в Україні, незважаючи на зростання медіаторної спільноти. 16 листопада 2021 року було ухвалено Закон України «Про медіацію». Стаття присвячена відмінним рисам нового українського законодавчого регулювання медіації, які є визначальними для національної моделі медіації, наприклад, такими як визначення та принцип медіації, її принципи та обсяг, вимоги до медіаторів та ін. згідно зі ст. 124 Конституції України та європейських стандартів доступу до суду (ч. 1 ст. 6 ЄСДС). У статті розглядаються організаційно-процесуальні аспекти інтеграції медіації до судового розгляду. Аналізуються різні моделі інтеграції медіації до української судової системи, які апробовані в Україні. Визначено сучасні тенденції у розвитку медіації в Україні. Сучасні тенденції посилення взаємодії медіації та судочинства дозволяють виділити судову медіацію, яка інтегрована у судовий розгляд та забезпечується за сприяння суду. Загалом розробка стратегії інтеграції медіації до судового розгляду стосується двох основних аспектів: організаційного, який пов’язаний із виробленням оптимальної моделі судової медіації, та процесуального, який орієнтований на процесуальні особливості такої інтеграції. Зроблено висновок про те, що ухвалення Закону «Про медіацію» сприяє розвитку альтернативного вирішення спорів в Україні, але потребує подальших кроків, таких як: розробка національної моделі судової медіації, внесення змін до процесуального законодавства із запровадженням спеціальної процедури, яка б призвела до забезпечення дотримання угод, що випливають із міжнародного посередництва у комерційних спорах, та прийняття спеціального регламенту для інтеграції посередництва до інших юрисдикційних видів діяльності (нотаріат, система правової допомоги).Документ Загальнотеоретичні аспекти забезпечення прав людини в умовах війни(Університет «КРОК», 2024) Старков, І.О.; Биков, О.М.; Биков, Олександр МиколайовичСтаттю присвячено з’ясуванню питань взаємовпливу прав людини та воєнного стану. Тематика є вкрай актуальною, оскільки розпочате повномасштабне збройне вторгнення посягнуло не тільки на територіальну цілісність, незалежність та суверенітет України, але й завдало великої шкоди всьому населенню держави. Введення воєнного стану на території України з 24 лютого 2022 року було викликано необхідністю захисту держави та відсічі агресії росії, разом з тим це призводить до обмеження певних прав та свобод людини і громадянина. Воєнний стан небхідно розглягдати як засіб відновлення умов, за яких людина може ефективно реалізувати свої права та свободи. Відповідно, права людини визначають межі діяльності публічної влади щодо введення воєнного стану та засоби, що нею використовуються. При цьому низка прав не може бути обмежена, а обмеження інших прав не може знищувати їх сутність. Окрім визначення прав людини, які не можуть бути обмежені в умовах воєнного стану, конституційно-правові норми визначають особливості реалізації окремих прав за досліджуваних обставин: права на власність та права на працю. У даній статті автори звертають увагу на важливості конституційно-правового регулювання суспіль- них відносин щодо обмеження прав людини в особливих умовах. Наголошено, що права людини є тим засобом, що обмежують публічну владу, запобігаючи її свавіллю. Система захисту прав людини під час війни включає правові заходи, встановлені нормами національного та міжнародного права. У науковій статті автори дослідили національні заходи захисту прав людини під час війни, такі як: захист органами публічної влади; захист громадськими організаціями; самозахист; конституційне право на звернення; діяльність органів прокуратури та органів внутрішніх справ; судовий захист та контроль. Також у статті було розглянуто міжнародні механізми захисту прав людини, які передбачені нормами міжнародного гуманітарного права та інститутом міжнародного захисту прав людини.