Публікації викладачів та співробітників
Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/118
Переглянути
3 результатів
Результати пошуку
Документ Principles of training of pedagogical staff under the paradigm of the New Ukrainian School(Запорізький національний університет; Литовський університет спорту, 2020) Kit, Mykhailo; Кіт, Михайло ОлеговичUnder the concept of the New Ukrainian School,requirements for modern teachersare higher.The basic competencies of the new teacher comprise openness, dedication to the profession, the ability to work on the basis of the subject-subject principle, social activity and unindifference.In addition, it is important to be able to apply the latest teaching technologies, be creative and strive for self-improvement.What should be the key principles of training such teachers remains the key question posed in the article.The subject ofresearchis training of teachersin the context of the new paradigm.The purpose of the articleis to determine theprinciples of training of thebasiccompetencies in anew teacheraccording to the paradigm of the New Ukrainian School. The methodology ofstudying theattractiveness of theschoolis basedupon theuse ofsystematic,logical,historical and dialecticalapproachesandmethods.The results ofscientificresearch.Key principles ofpedagogical training: meaningful (philosophicaland pedagogical content of activity), dynamic (field of professional development through the identification to creative self-realization), institutional (organization of a positive humane environment),technological (adequate forms, methods and means of professional development of the teacher's personality, based on cooperation).Professional development of the teacher is impossible without constant self-education, participation in programs of training and any other kinds and forms of professional development.The practical value of the results.Professional competence of the teacher is a prerequisite for the improvements in education and successful development of the New Ukrainian School. In order to prepare a quality competitive specialist, the teacher must react quickly to changes in the socio-economic environmentand adapt their professional activity to new conditionsДокумент Трансформація освіти в контексті соціокультурної динаміки ХХІ століття: виклик-відповідь(ДІВП видавництво «Педагогічна преса», Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2020) Кіт, Михайло; Кіт, Михайло ОлеговичСоціокультурна динаміка, характерна для сучасної глобальноінформаційної цивілізації, ставить перед людиною нові виклики. На багато з них неможливо відповісти без потужного особистісно-освітнього базису. Освіта постає як головний елемент підготовки людини в новій соціокультурній та цивілізаційно-інформаційній реальності. Задля виконання цієї функції освіта потребує модернізації як за змістом, так і за основними технологіями.Документ Зміна управлінської парадигми розвитку освіти в умовах децентралізації(ДІВП видавництво «Педагогічна преса»; Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2020) Кіт, Михайло; Кіт, Михайло ОлеговичВизначаються нові характеристики парадигми розвитку вітчизняної освіти, що зумовлені активним розгортанням процесу децентралізації. Аналізуються закони України, що чинні у сфері управління освітою. За основу парадигмального бачення подальшого розвитку вітчизняної освіти визнається концепція «Нової української школи». Зміна управлінської парадигми розвитку освіти в умовах децентралізації вимагає активної участі в управлінні освітою місцевих громад, громадськості та навчальних закладів. У статті виділено та проаналізовано основні тенденції розвитку освіти в умовах децентралізації. До них віднесено зумовлені зміною управлінської парадигми розвитку освіти принципи впливу місцевих громад на формування освітньої політики, залучення громадськості до розв’язання освітніх проблем та широкої автономії навчальних закладів