Публікації викладачів та співробітників
Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/118
Переглянути
7 результатів
Результати пошуку
Документ The role of corporate culture in managing virtual project teams: strategic challenges, solutions, and development prospects(Scientific Center of Innovative Researches OU, 2024) Bielova, Olena; Bielov, Oleksandr; Бєлова, Олена ІгорівнаДокумент Analysis and prioritizing rick minimizing techniques of IT projects(Київський національний університет будівництва і архітектури, 2021) Jalal, Elbaruni; Bielova, Olena Ihorivna; Melenchuk, Viktor Mikolayovich; Бєлова, Олена ІгорівнаThis article is devoted to the risk analysis of IT projects. The article defines the risks of IT projects, classifies the key risks of IT projects and identifies the main sources of risks of IT projects. The analysis of risks of IT projects at introduction of information management system in realization of projects of the company is also presented. The possibility of risks of IT projects during the implementation of the management information system in the implementation of the company's projects is analyzed. And also the ways of minimization of occurrence of risks of IT projects at introduction of information management system in realization of projects of the company are offered. Under ideal circumstances, in modern organizations, project implementation reduces risks to zero. At the same time, in modern realities, it remains necessary to take into account risks and manage them as part of the organization when implementing projects. Nevertheless, risk minimization is effective for the dynamic growth of an organization or institution when implementing projects. The current trends in information projects in today's competitive world are fundamental and necessary for any project-oriented organization to manage risks in information outsourcing projects in an ideally complex task. Thus, this article examines the main factors that lead to the emergence of risks, based on modern scientific sources from leading researchers in the field of project management, taking into account the peculiarities of developing an optimal risk management system in an organization when implementing projects, as well as the implementation of such a system under various scenarios of projects’ implementation in organizations. A structure aimed at improving the risk management system in organizations during project implementation is also proposed. The study found that prioritization in the consideration of project risks, as well as risk factors, helps to correlate the risk of the project and the risk of the company itself. Prioritizing the response to risk factors and their strength of influence, considering the time, volume and quality of risks are of paramount importance for the dynamic growth of the organization and allow to conduct a matrix analysis of risks, and then propose ways to minimize risk.Документ Огляд та класифікація особливостей арт-проєктів як факторів ризику(Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», 2021) Данченко, О.Б.; Рибалко, І.В.; Заруцький, С.О.; Бєлова, О.І.; Бєлова, Олена Ігорівна; Данченко, Олена БорисівнаПропонується огляд особливостей арт-проєктів як ймовірних загроз для планування та реалізації проєктів творчої сфери за наступними напрямками: психологічні аспекти творчої особистості та специфіка арт-проєктів, що характерна виключно для проєктів даної сфери. Визначено, що сукупність факторів внутрішнього та зовнішнього середовища є основою для формування переліку та ранжирування ризиків арт-проєктів. Детальний аналіз наукових робіт, присвячений дослідженням у сфері впровадження проєктного підходу в творчій сфері, вивченню психологічних рис, що суттєво відрізняють творчу особистість від психології інших людей та дослідженням у сфері управління ризиками, довів, що увага з боку наукової спільноти щодо дослідження ризиків та природи їх походження саме для арт-проєктів на сьогодні дуже незначна. Впровадження методології проєктного підходу до організації та реалізації творчих заходів в Україні наразі ще досить слабке, а протиризикові заходи починають розроблятися тільки після настання ризику. Тож, питання вивчення ризиків у реалізації арт-проєктів залишається актуальним та затребуваним. Аналіз психологічних рис творчих особистостей та специфіка арт-проєктів, як джерел походження ризиків, дав можливість для розробки видів ризиків для подальшої їх класифікації. Зроблено висновки, що складена класифікаційна схема має практичну цінність для менеджерів арт-проєктів. Вона дозволить в подальшому передбачати варіанти розвитку подій, заздалегідь визначати чинники впливу зовнішнього та внутрішнього оточення арт-проєкту та завчасно розробляти заходи, методи та прийоми щодо недопущення ризикової події або, у разі її настання, мінімізувати негативні наслідки для досягнення цілей арт-проєкту (час, бюджет, зміст, якість). Зараз до переліку видів ризиків арт-проєктів включено лише два джерела походження ризиків. Але натомість робота над складанням класифікаційної схема ризиків арт-проєктів буде продовжена, щоб включити в себе максимально можливі джерела походження ризиків і дати менеджеру проєкту дієвий інструмент для ідентифікації та аналізу ймовірних загроз (ризиків) або можливостей.Документ Work motivation factors at the project-oriented enterprises(Norwegian Academy of Science, 2021) Poskrypko, Yu.; Bielova, O.; Poskrypko, D.; Бєлова, Олена ІгорівнаThe paper deals with the work motivation structure of employees (project team members) at the project oriented enterprises and the method of the research are given, the descriptive analysis of the results was performed, the econometric model is constructed. The hypothesis of this study is the assumption that the structure of intrinsic motivation factors is heterogeneous and they have different meanings for work motivation, therefore, they will impact other factors of the motivation system, in particular, the employee's performance of project-oriented SMEs.Документ Learning space conceptual model for computing games developers(Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2018) Biloshchytskyi, Andrii; Kuchansky, Alexander; Andrashko, Yurii; Bielova, Olena; Бєлова, Олена ІгорівнаThe article is devoted to the construction of learning space conceptual model for preparation of GameHub computer game developers in higher education institutions. The concept consists of three main components: a methodological or pedagogical component, a technological component, an information component. The article describes processes scheme for developing of learning space infrastructure and reflects the interactions between GameHub participants. The article presents an example of such a scheme for magistracy students, bachelor's degree students and free listeners from one of the Ukrainian universities. An approach to the student knowledge diagnosis is described on the basis of writing and testing analysis. Highlighted results in this paper are useful as a guide for step-by-step organization and for supporting the functioning of game educational hubs in higher education institutions. The described concept includes basic tools that are necessary for effective student training organizing on the principles of computer game development. Learning space conceptual model can serve as foundation for the formation of professionals training implementation roadmap in gaming industry. The concept is proposed for implementation by universities and private IT companies interested in Serious Games industry development. © 2018 IEEE.Документ Evaluation of effectiveness of responsibility centers in the management accounting system(Allied Business Academies, 2019) Drobyazko, Svetlana; Shapovalova, Alla; Bielova, Olena; Nazarenko, Oleksandr; Yunatskyi, Marian; Бєлова, Олена ІгорівнаEvaluation of effectiveness of responsibility centers was studied on basis of reporting for different levels of management, in terms of their overall performance, which should be based on previous key indicators, which should be understood as a set (a system) of indicators both financial and non-financial, enabling managing personnel to determine the extent to which they have reached strategic and operational goals. At the same time, segregation of the appropriate types of centers of responsibility, depending on the chosen approach to implementation of management accounting at enterprises was justified. To achieve target performance indicators of responsibility centers an employee motivation system with financial and social incentives was developed aiming not only to identify contribution of certain responsibility centers in the process of accomplishing management goals, but personal contribution of each individual employee. To evaluate sufficiency of information in management reporting, a diagnostic map developed based on analysis of key indicators is proposed. © 2019 Allied Business AcademiesДокумент Forming of integrated understanding of project terms: faulk's algorithm as one of the formalized approaches(Entrepreneurship and Sustainability Center, 2020) Kolomytseva, Olena; Verenych, Olena; Danchenko, Olena; Bielova, Olena; Palonna, Tetyana; Pepchuk, Serhii; Бєлова, Олена Ігорівна; Данченко, Олена БорисівнаThe success of the project implementation depends not only on the highly qualified professional project team. Success also depends on a clear (integrated) understanding of all project processes by all stakeholders. Integrated understanding is based on a clear understanding of project terms and concepts. Such terms and concepts are captured in conventional project management methodologies, methods, and approaches. However, they need to be understood not only by industry experts, but also by some stakeholders. Lack of an integrated understanding of terms and concepts leads to misunderstanding of project actions and, therefore, delays in project implementation, which is determined by the time of integrated understanding formation. The necessary terminological volume for stakeholders can be determined by applying a frequency dictionary approach, which allow all terms and concepts to be ranked according to their appearance and use at different stages of the project life cycle. The purpose of the article is to present a formalized approach to implementing a consistent presentation to capture project terms and concepts by stakeholders. To this end, it is proposed to use the Faulk’s algorithm to construct an effective acquisition sequence. If there is a certain set of terms, each of which must be appropriately mastered, and between these terms there are certain dependencies (sequence of mastering), then the problem of constructing the best path to mastering can be solved by applying a Faulk’s algorithm based on a graph theory approach. © 2020 by author(s) and VsI Entrepreneurship and Sustainability Center.