Публікації викладачів та співробітників

Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/118

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні особливості ухвалення управлінських рішень в умовах соціальної та економічної кризи
    (Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2024) Васильченко, Ольга Миколаївна
    Вступ. Актуальність теми обгрунтована передусім її соціальною значущістю. Протягом десятиліть українське суспільство переживає низку глибоких та гострих криз (соціально-політичних, економічних, екологічних), що нашаровуються одна на одну. Мета: проаналізувати теорії та дослідження, що пояснюють процес ухвалення рішень управлінцями в кризових ситуаціях та виробити на цій основі концептуальну модель психологічних детермінант. Методи. Стаття містить теоретичний огляд класичних та сучасних праць, що пояснюють психологічні детермінанти ухвалення рішень в кризових умовах. Результати. Визначено ключову роль готовності та уміння ухвалювати рішення серед управлінських функцій. Пояснено можливі позитивні та негативні наслідки кризи у функціонуванні організації. Дано коротку характеристику теоретичних підходів до ухвалення рішень, що були створені в межах когнітивної психології, поведінкової економіки, менеджменту та різних галузей психології. У рамках теорії обмеженої раціональності сформульовано чотири етапи ухвалення рішень в ситуації зовнішньо-обумовленої кризи: розуміння необхідності ухвалення рішення та оновлення організаційних цілей; формулювання можливих альтернатив та аналіз їх наслідків; вибір найбільш доступного та ефективного (задовільного) варіанта вирішення проблеми; перевірка та коригування ухваленого рішення в процесі його реалізації. Описано вплив когнітивних упереджень та емоцій на процес ухвалення рішень на всіх означених етапах. Проаналізовані результати досліджень українських вчених, що розкривають особливості ухвалення рішень керівниками організацій в умовах повномасштабної війни. Висновки. На основі узагальнення даних наукових джерел запропоновано концептуальну модель впливу психологічних чинників (мотиваційно-ціннісних, емоційних та когнітивних) на різних етапах процесу ухвалення рішень в кризових ситуаціях. Підкреслено важливість швидкої психологічної адаптації керівників до зміни умов праці та цілей організації, що обумовлює можливість ухвалювати ефективні рішення в ситуації кризи.
  • Ескіз
    Документ
    Psychological features of the development of a corporate image
    (EManuscript Technologies, 2020) Nakonechna, Nataliia; Synhaivska, Iryna; Zhyvohliadov, Yuri; Malkova, Tatiana; Vasilchenko, Olga; Наконечна, Наталія Василівна; Сингаївська, Ірина Валентинівна; Живоглядов, Юрій Олексійович; Малкова, Тетяна Миколаївна; Васильченко, Ольга Миколаївна
    During the preparation of the article, research was carried out on the general psychological mechanisms of the formation and development of a corporate image. The analysis of the psychological prerequisites for the formation and development of the corporate image, as well as the conditions that optimize these processes. The article discusses the concept of an organization's image - it is a holistic perception (understanding and assessment) of an organization by various groups of the population, formed on the basis of information stored in their memory about various aspects of the organization's activities. The main emphasis in the article is shown that organizations pay special attention to the external image in the eyes of the public, that is, the external environment of any subject. It also proved that the internal image of the organization in the eyes of employees is very important. The research consisted in the formation of both external and internal image. © 2020 EManuscript Technologies. All rights reserved.