Leadership framework in educational system of Ukraine
Дата
2022
Автори
DOI
https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-66-152-156
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Університет «КРОК»
Анотація
The article examines the role of leadership in the modernization of the educational system of Ukraine. It is proved that educational leadership as a management paradigm acquires special importance in the conditions of military aggression of the Russian Federation and will contribute to the restoration and development of the education system after the war. One of the main issues of Ukrainian education is that after the country gained independence, the system developed by inertia which lead to increased distance from the real needs of democratic development of society, state and economy. This author used qualitative methods to collect data in order to prepare list of recommendations which will allow transform from authoritarian system of teaching to modern, western orientated system where teacher is a leader not just a source of information flow. Teacher-leader has to have charisma, developed emotional intelligence, service motives to his followers. To achieve success, modern Ukrainian educational system has to be student-centered where student is not inactive object of pedagogical influence of a teacher, on opposite, he become an equal contributor in the learning course. The author discovered that students found more important competencies that are formed during the course then teacher’s professionalism and knowledge of the subject.Given recommendation prevent any intolerance or discrimination against students and create space for students to cultivate personal development that can be used in future careers. However, in order to achieve best results the educational institution must consider the recommendation as general and adapt them to their environment instead of just implementing them
У статті досліджується роль лідерства імодернізації освітньої системи України. Доведено, що освітнє лідерство як управлінська парадигма набуває особливого значення в умовах військової агресії Російської Федерації та сприятиме відновленню та розвитку системи освіти після війни. Однією з головних проблем української освіти є те, що після здобуття країною незалежності система розвивалася за інерцією, що призвело до збільшення віддаленості від реальних потреб демократичного розвитку суспільства, держави та економіки. Цей автор використовував якісніметоди для збору даних, щоб підготувати список рекомендацій, які дозволять трансформуватися від авторитарної системи викладання до сучасної, орієнтованої на Захід системи, де вчитель є лідером, а не лише джерелом потоку інформації. Учитель-лідер повинен мати харизму, розвинений емоційний інтелект, мотиви служіння своїм послідовникам. Для досягнення успіху сучасна українська освітня система має бути студентоцентричною, де учень не є бездіяльним об’єктом педагогічного впливу вчителя, а навпаки, стає рівноправним учасником навчального процесу. Автор виявила, що для студентів важливішими є компетентності, які формуються під час навчання, ніж професіоналізм викладача та знання предмету. Надані рекомендації запобігають будь-якій нетерпимості чи дискримінації щодостудентів і створюють простір для студентів для розвитку особистості, який можна використовувати в майбутній кар’єрі. Однак для досягнення найкращих результатів навчальний заклад має розглядати рекомендації як загальні та адаптувати їх до свого середовища, а не просто виконувати
У статті досліджується роль лідерства імодернізації освітньої системи України. Доведено, що освітнє лідерство як управлінська парадигма набуває особливого значення в умовах військової агресії Російської Федерації та сприятиме відновленню та розвитку системи освіти після війни. Однією з головних проблем української освіти є те, що після здобуття країною незалежності система розвивалася за інерцією, що призвело до збільшення віддаленості від реальних потреб демократичного розвитку суспільства, держави та економіки. Цей автор використовував якісніметоди для збору даних, щоб підготувати список рекомендацій, які дозволять трансформуватися від авторитарної системи викладання до сучасної, орієнтованої на Захід системи, де вчитель є лідером, а не лише джерелом потоку інформації. Учитель-лідер повинен мати харизму, розвинений емоційний інтелект, мотиви служіння своїм послідовникам. Для досягнення успіху сучасна українська освітня система має бути студентоцентричною, де учень не є бездіяльним об’єктом педагогічного впливу вчителя, а навпаки, стає рівноправним учасником навчального процесу. Автор виявила, що для студентів важливішими є компетентності, які формуються під час навчання, ніж професіоналізм викладача та знання предмету. Надані рекомендації запобігають будь-якій нетерпимості чи дискримінації щодостудентів і створюють простір для студентів для розвитку особистості, який можна використовувати в майбутній кар’єрі. Однак для досягнення найкращих результатів навчальний заклад має розглядати рекомендації як загальні та адаптувати їх до свого середовища, а не просто виконувати
Опис
Ключові слова
eadership, education, higher education, emotional intelligence, authoritarian education system, teachers, лідерство, освіта, вища освіта, емоційний інтелект, авторитарна система освіти, вчителі
Бібліографічний опис
Salii B. Leadership framework in educational system of Ukraine / B. Salii // Вчені записки Університету «КРОК». - 2022. - №2(66). - С. 152-156. - https://doi.org/10.31732/2663-2209-2022-66-152-156