Кафедра туризму
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3227
Переглянути
6 результатів
Результати пошуку
Документ Impact of logistics on tourist destination development(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Alkema, Viktor; Koziichuk, Oksana; Алькема, Віктор Григорович; Козійчук, Оксана ГригорівнаThe research aims to study the impact of logistics on the development of tourist destinations. It discusses the role and objectives of logistics in this context. The Covid-19 pandemic and the war in Ukraine have significantly impacted the tourism industry and its logistics. The tourism industry worldwide almost fully recovered in the first half of 2024 after the Covid-19 pandemic. In Ukraine, tourism is also recovering, and despite the war, tourist tax revenues increased by almost a quarter in the first half of 2023 compared to the corresponding period in 2021. The research was based on analysis, synthesis, comparative analysis, and systematization methods. The study systematized and generalized the concepts of logistics levels that affect tourist destinations, logistics functions in tourism, and factors influencing the development of tourist destinations. Further research prospects involve justifying a model for the impact of tourism logistics on promoting tourist destinationsДокумент Деякі аспекти інклюзивного розвитку економіки України(Університет «КРОК», 2023) Воробйова, Наталія; Гаврилюк, Світлана; Литвинова, Тетяна; Гаврилюк, Світлана ПавлівнаУ статті представлене дослідження теоретико-методологічних засад інклюзивного розвитку, обгрунтовано необхідність використання концепції інклюзивності в сучасних умовах. Відповідно до мети статті досліджено концепцію інклюзивності як основу економічної розбудови України. Методологічною основою дослідження є загальнотеоретичні та специфічні методи, зокрема, метод логічного узагальнення, порівняльного аналізу, теоретичної інтерпретації, а також аналітичний, логічний та системний методи. Оцінено рівень інклюзивного розвитку України, з’ясовано проблеми інклюзивного зростання та визначено перспективні напрямки формування національної моделі інклюзивного росту. Досліджено сутність інклюзивного зростання як основи формування інноваційної стратегії економічної розбудови України. Акцентовано увагу на ідеї інклюзивності, пріоритетом якої є підвищення добробуту населення, розширення можливостей людини, її активна участь у виробництві та розподілі благ, гарантія соціальної захищеності. Розглянуто підходи до визначення індексу інклюзивного розвитку як показника економічного зростання. Представлено компоненти індексу інклюзивного розвитку. Акцентовано увагу на необхідності та важливості переходу до інклюзивного розвитку, який створює можливості для вразливих контингентів населення більш справедливого розподілу ресурсів, зростання добробуту в суспільстві. Визначені ключові аспекти інклюзивного зростання, що включають створення робочих місць, соціальний захист, соціальну інтеграцію, структурні перетворення, а також інклюзивні інновації. Доведено необхідність впровадження «інклюзивних» інновацій та інноваційних продуктів, спрямованих на поліпшення добробуту малозабезпечених груп населення, зокрема з позицій їхнього доступу до основних державних послуг. Охарактеризовано різновиди інклюзивних інновацій у сфері послуг, зокрема у сфері туризму. Зосереджено увагу на забезпеченні інклюзивного розвитку як передумови добробуту усіх верств населення та економічного прогресу в України.Документ Intangible cultural heritage as a factor of tourist destination development(Університет «КРОК», 2024) Melko, Liudmyla; Rastvorova, Mariia; Plysenko, Pavlo; Мелько, Людмила Федорівна; Растворова, Марія Олександрівна; Плисенко, ПавлоСтаття присвячена теоретичному дослідженню проблеми використання нематеріальної культурної спадщини (НКС) як чинника розвитку туристичної дестинації. Метою статті є визначення можливостей використання ресурсного потенціалу НКС у туристичній діяльності як чинника розвитку туристичної дестинації. Поставлена в статті мета була досягнута за допомогою методів індукції, дедукції, узагальнення та методу системного аналізу. У статті проаналізовано кількість елементів НКС відповідно до списків Конвенції про нематеріальну культурну спадщину, а також список нематеріальної культурної спадщини України, яка знаходиться під охороною ЮНЕСКО, Національний перелік НКС. Автори виявили, що у туристичній діяльності величезною популярністю серед туристів користуються такі складові НКС, як: виконавське мистецтво, звичаї, обряди, святкування, традиційні ремесла тощо, а серед традиційних ремесел особливий інтерес викликає гончарство, кераміка, що дозволяє активно залучати туристів до майстер-класів. У статті запропоновано шляхи оптимізації НКС як туристичного ресурсу. Автори розробили модель Центру популяризації НКС у туристичній дестинації (на прикладі гончарства). Складові моделі представлені такими компонентами, як: організаційно-управлінського, який передбачає створення дієвої організаційної структури Центру; процесно-діяльнісного, який передбачає створення унікального ексклюзивного продукту для популяризації елементу гончарства в туристичній дестинації; та результативного, який передбачає результати від запропонованої діяльності, що забезпечить збереження і розвиток НКС, розвиток туризму, створення робочих місць, економічний розвиток туристичної дестинації тощо. Використання пропозицій авторів щодо залучення НКС для розвитку туристичної дестинації дозволить стейкхолдерам забезпечити активізацію туризму в Україні, захистити інтереси суб’єктів туристичного бізнесу у складних воєнних умовах, підвищити ефективність та конкурентоспроможність туристичних дестинацій в Україні.Документ Проблеми стратегічного розвитку туристичних дестинацій в умовах воєнного часу(Університет «КРОК», 2024) Гаврилюк, Світлана; Мелесик, Сергій; Воробйова, Наталія; Гаврилюк, Світлана Павлівна; Мелесик, Сергій ВолодимировичУ статті представлене дослідження особливостей управління туристичною дестинацією в умовах воєнного часу, обгрунтовано основні проблеми управління дестинацією в цих умовах, що перешкоджають управлінню туристичною дестинацією у воєнний час. Автори виконали комплексне дослідження критичних факторів, що впливають на стратегічне управління туристичними дестинаціями у непрогнозованих умовах війни. Визначено завдання та основні особливості стратегічного управління за таких обставин. Проаналізовано тенденції розвитку туристичного підприємництва в Україні, систематизовано основні проблеми і загрози. Автори систематизували та узагальнили виклики, з якими зіштовхуються в умовах воєнного стану суб’єкти туристичного підприємництва, серед яких: зниження туристичного попиту, вимушений переїзд значної частини населення, обмеження на виїзд за кордон для чоловіків, закрите небо, зростання операційних витрат, зниження безпеки туристів та інше. Зазначається, що інструментами вирішення цих проблем можуть стати розробка нових турів та переорієнтація туристичної діяльності на більш перспективні туристичні напрямки в умовах військових конфліктів. Досліджено переваги туристичних дестинацій як основи формування оптимальної стратегії управління в умовах воєнного часу. Акцентовано увагу на стратегічні та тактичні можливості для підтримки розвитку туристичного підприємництва у контексті сучасних викликів. Наукова новизна отриманих результатів полягає у комплексному вивченні даної проблематики та знаходженні нових підходів щодо управління туристичними напрямками в умовах невизначеності. Методологічною основою дослідження є загальнотеоретичні та специфічні методи, зокрема, метод логічного узагальнення, порівняльного аналізу, теоретичної інтерпретації, а також аналітичний, системний методи, порівняльний аналіз і систематизація. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними у практичній роботі туристичних підприємств, які прагнуть підвищити ефективність своєї господарської діяльності в умовах воєнного часу.Документ Стан та перспективи розвитку смарт-туризму: світовий досвід та українські перспективи (на прикладі міста Києва як туристичної дестинації)(Університет «КРОК», 2024) Кара, Олексій; Міхо, Олена Іванівна; Растворова, Марія ОлександрівнаСтаття присвячена аналізу сучасного стану та основних трендів у галузі смарт-туризму з акцентом на вплив цих технологій на розвиток міського туризму. Метою статті є аналіз світового досвіду впровадження смарт-технологій у туризмі та визначення перспектив їхнього застосування для українських туристичних дестинацій, зокрема міста Києва. Методологія дослідження базується на аналізі літературних джерел, статистичних даних та емпіричних спостережень. Результати розкривають потенціал смарт-технологій у покращенні якості туристичних послуг та збільшенні привабливості міста Києва для туристів. У дослідженні висвітлено сутність концепцій «смарт-сіті» та «смарт-туризм». Проаналізовано динаміку показників розвитку туристичної сфери столиці України за 2020-2022 роки, позиції міста в світових рейтингах смарт-міст та документи, що визначають впровадження концепцій «смарт-сіті» та «смарт-туризму» в столиці України. Авторами запропоновано перелік заходів задля посилення позиції міста Києва у цих рейтингах та зокрема розвитку напрямку смарт-туризму в столиці України як туристичній дестинації. Автори досліджують глобальні інновації та технологічні рішення, що сприяють ефективному туристичному менеджменту, і адаптації цих підходів у контексті України, з особливим фокусом на Київ. Розглядаються потенціал і виклики, пов'язані з імплементацією смарт-технологій у сфері туризму, які можуть підвищити привабливість Києва як туристичної дестинації. Стаття надає стратегічні рекомендації для розвитку смарт-туризму в Україні, виходячи з аналізу світових кращих практик та місцевих специфік. Дослідження вказує на необхідність подальших наукових досліджень у сфері смарт-туризму для вдосконалення інфраструктури та залучення більшої кількості туристів до міста. Розробка стратегій, які включають смарт-технології в туризмі, може стати ключовим фактором залучення туристів та підвищення конкурентоспроможності туристичних дестинацій на міжнародному рівні.Документ The attractiveness of tourism in the conditions of modern challenges: methodology, assessment, prospects(Mykolo Romerio Universitetas, 2023) Bilan, Yuriy; Karyuk, Victoria; Grishnova, Olena; Mishchuk, Halyna; Карюк, Вікторія ІванівнаPurpose. The purpose of this study is to develop a methodological tool for assessing the level of tourism attractiveness in the country and to analyse the socio-economic consequences of the war for Ukrainian and international tourism on this basis. Design/methodology/approach. A method of integral assessment of the attractiveness of tourism at the macro level has been developed. The integral index includes 30 partial indicators describing the economic, political and legal, social, cultural and health, infrastructure and environmental pillars of the attractiveness of the country for tourists. The integral assessment of tourism attractiveness is conducted using the case of Ukraine and Poland in 2017-2022. Findings. According to the comparative analysis performed based on the integral index, the level of tourism development in Poland was significantly higher compared with Ukraine. The most obvious lag was evident in the political and legal, cultural and recreational, environmental and infrastructural components. The gaps in tourism development are increased by the influence of the war, where an especially harmful impact was felt in the social, economic and environmental spheres. Originality. The originality and advantages of our approach are in using the official statistical data available for the objective estimation of the holistic attractiveness of tourism in a country, as well as the possibility of comparing a certain country in terms of touristic attractiveness with any other country considering differences in the values of partial indicators. The gaps obtained in the values of partial indicators can be used by policymakers in strategies for tourism development. © 2023 Mykolo Romerio Universitetas. All rights reserved.