Кафедра дизайну

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3156

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Об'єктивні та емоційні властивості сучасної візуалізації в дизайн-проектуванні
    (Київський національний університет технологій та дизайну, 2023) Бердинських, С.О.; Яковлєв, М.І.; Колосніченко, О.В.; Пашкевич, К.Л.; Бердинських, Святослав Олександрович
    Метою дослідження є виявлення та систематизація основних візуальних засобів презентації проектного задуму в сучасній формотворчій практиці, встановлення їхньої ролі у передачі об’єктивних та емоційних властивостей представленого об’єкта. Методологія. В дослідженні використано аналіз інформаційних джерел у сфері застосування новітніх засобів візуалізації творчих проектів, аналіз портфоліо сучасних дизайнерів та художників комп’ютерної графіки; структурний та системний аналіз; синтез результатів дослідження. Результати. Проектна графіка у сучасній дизайнерській практиці виконує роль основного засобу доведення цінності проектного задуму, розкриваючи його найважливіші аспекти. Еволюція засобів візуалізації в дизайні останнім часом відбувається завдяки стрімкому розвитку цифрових та інформаційних технологій, зокрема сфери 3d-моделювання, при одночасному функціонуванні традиційних засобів та методів зображень. Визначено, що найпоширенішим засобом візуалізації сьогодні є об’єктивне зображення, яке побудовано на засадах фізичної коректності, і яке несе в собі принципи виразності художньої фотографії. Серед інших засобів набувають поширення зображення, побудовані на принципах умовності передачі властивостей об’єкта, і які відрізняються ефективністю у побудові візуального виразу. До них належать такі форми, як векторні лінійні зображення, скетчинг, нефотореалістична візуалізація, цифровий колаж. Встановлено пріоритети використання кожного із цих засобів у репрезентативних завданнях. Наукова новизна. У дослідженні суттєво розширено та систематизовано номенклатуру сучасних засобів презентації дизайн-проектування, виявлено їхню роль та функціональні властивості. Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості застосування їх у практиці дизайну, навчальному процесі підготовки фахівців художньо-творчих галузей, а також подальших дослідженнях з культурології, архітектури та теорії дизайну
  • Ескіз
    Документ
    Колаж в дизайні. Інструмент чи форма професійного мислення?
    (Київський національний університет технологій та дизайну, 2024) Бердинських, С.О.; Бердинських, Святослав Олександрович
    Метою дослідження є аналіз ефективності традиційного та цифрового колажу в структурі дизайн-діяльності, виявлення їх основних формотворчих властивостей, встановлення пріоритетів використання та специфічних завдань у передачі як об’єктивних, так і образно емоційних властивостей зображуваного об’єкта. Методологія. В дослідженні використано вивчення дотичних до теми інформаційних джерел, критичний аналіз практик застосування новітніх засобів візуалізації творчих проєктів; огляд портфоліо сучасних дизайнерів та художників комп’ютерної графіки; структурний та системний аналіз; синтез існуючих відомостей та новітніх результатів дослідження. Результати. Недостатня вивченість колажу як засобу проєктної графіки актуалізує дослідження, пов’язані із виявленням типологічних, функціональних, композиційних, стильових та структурних його особливостей. Історія становлення та розвитку колажу дає змогу стверджувати, що колаж – не лише особлива мистецька техніка, а і революційний спосіб мислення на етапі переходу до нових художніх форм початку ХХ століття. Подальша трансформація колажу відбулась у низку технік, які прогресували, активно використовуючись в епоху постмодернізму. В результаті аналізу сучасної формотворчої практики виявлено досить широкий діапазон застосування колажу в усіх видах художньо-проєктної діяльності на етапах передпроєктних розвідок, в процесі творчої роботи та синтезу ідей, презентації результатів проєктування. Встановлено, що колаж та його різновиди цілком правомірно можна вважати інструментом практичної реалізації проєктного задуму, засобом генерування творчих знахідок та стимуляції пошукових процесів, а також однією з форм професійного міркування на рівні опрацювання ідеї. Наукова новизна. У дослідженні виявлено пріоритети та основні стратегічні напрями доцільності і ефективності використання традиційного та цифрового колажу в художньо проєктній діяльності. Практична значущість одержаних результатів полягає в можливості застосування їх у практиці дизайну, навчальному процесі підготовки фахівців художньо-творчих галузей, а також подальших дослідженнях мистецтвознавства, культурології, архітектури та дизайну.
  • Ескіз
    Документ
    Якості експресії проєктної графіки
    (Київський національного університету технологій та дизайну, 2024) Бердинських, С.О.; Яковлєв, М.І.; Бердинських, Святослав Олександрович
    Метою дослідження є виявлення та систематизація в системі візуальної комунікації основних засобів підсилення виразності зображень, які характеризуються суб’єктивною оцінкою якостей твору; встановлення закономірностей та пріоритетів щодо застосування прийомів графічної передачі експресивних якостей у репрезентативних та комунікативних завданнях.
  • Ескіз
    Документ
    Ukrainian digital art during the full-scale Russian-Ukrainian war
    (MAGNANIMITAS Assn, 2023) Sydorenko, Andriy; Chibalashvili, Asmati; Shalinskyi, Ihor; Berdynskikh, Sviatoslav; Mazur, Viktoriya ; Бердинських, Святослав Олександрович
    The purpose of the article is to find out how the full-scale Russian-Ukrainian war and today's technological innovations affected the artistic community, the themes and the creative methods of Ukrainian digital art. The authors of the investigation, on the one hand, consider the digital works of Nikita Titov, Albina Yaloza, Kateryna Lisova, Mykhailo Rai, Oksana Chepelyk, Yulia Shibirkina, Zibra AI, ZViT, Beata Kurkul and Maria Sharlai, and others, and on the other hand, they highlight the biggest events related to the demonstration of digital art, in particular, “Artists support Ukraine”, “Meta History: Museum of War”, “Peace Letters to Ukraine”, “Art on the battlefront”, “UBIENNALE”, “Ukrainian wartime poster”, and others. The analysis of the collected material revealed that the vast majority of war posters are works of digital art, which in general has become one of the leading media in the work of Ukrainian artists. On the one hand, this was the result of a number of steps taken by the Ukrainian authorities aimed at liberalizing the cryptocurrency market, and encouraging computer game developers to fundraise with the help of NFT in support of Ukraine, on the other hand, the threat of Russian air attacks prompted representatives of the creative class to transfer a significant part of their activity to online, and see the benefits of digital art, which, compared to most traditional media, requires significantly less effort and resources to create, securely store, sell and display. The use of neural networks as a tool to create digital art has become one of the trends in war-themed art, but no catastrophic changes for visual art and design have been detected yet. A significant historical event after February 24, 2022 was the unprecedented support of Ukraine from the world cultural community, in particular, international developers of computer games, as well as famous artists of contemporary art, including Marina Abramovych, Ron Arad, Banksy, Francesco Vezzoli, Nan Goldin, Douglas Gordon, Ivan Messak, Lorenzo Quinn, Luke Tuymans, and others