Кафедра психології

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3225

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Методи юнгіанського аналізу в розв’язанні внутрішнього конфлікту особистості (на прикладі роботи з пошуком сенсу життя)
    (Університет "КРОК", 2016) Сингаївська, І.В.; Ткач, В.В.; Ткач, Р.М.; Сингаївська, Ірина Валентинівна; Ткач, Разіда Мугаллімовна
    У статті розглядаються та розрізняються поняття «внутрішній конфлікт особистості» і «внутрішньоособистісний конфлікт», формулюється визначення поняття внутрішнього конфлікту особистості. Здійснюється огляд основних психодинамічних теорій, що відображають дану проблематику. Описуються методи сучасного юнгіанського аналізу, які сприяють вирішенню внутрішнього конфлікту особистості, пов’язаного із пошуком сенсу життя
  • Ескіз
    Документ
    Терапевтична метафора як метод юнгіанського консультування
    (Університет «КРОК», 2017) Ткач, Р.М.; Ткач, Разіда Мугаллімовна
    У статті розглядаються можливості використання метафори в психологічному консуль туванні, зміст, мета і завдання юнгіанського консультування, способи створення метафори клієнтом і психологом; дається визначення терапевтичної метафори і пропонується схема її конструювання, а також – авторська методика в контексті аналітичної психології
  • Ескіз
    Документ
    Використання кодів історичної пам’яті українців у терапевтичних метафорах
    (Університет «КРОК», 2022) Ткач, Разіда; Сербова, Ольга; Ткач, Разіда Мугаллімовна
    У статті розглянуто феномен соцієтальної психіки та розкрито зміст впливу архетипів на духовну трансформацію українців під час війни. Акцентовано на значенні для людини розуміння символічного життя та окреслено особливості психологічної допомоги в розвитку символічного та метафоричного мислення. Наведено короткий аналіз трактування неусвідомлених форм життя соціуму та колективного несвідомого психіки людини. Зокрема, виділені такі визначення як позаперсональна система психіки, психокультура соціуму, внутрішня мова суспільства та архетипи. Зосереджено увагу на полярні стани людини під час війни, від безпорадності та апатії до активності та сили. Наголошено на тому, що психіка людини має внутрішні механізми захисту та самозцілення, але їх треба розблокувати, «дістати» з несвідомого та свідомо ідентифікувати із власною психічною цілісністю. Вказано на значення в цьому процесі символічного мислення і мови та надано приклад використання терапевтичної метафори з використанням архетипічних символів. Визначено зміст психологічної допомоги щодо розвитку символічного та метафоричного мислення людини. Зокрема, вказано, що психолог має навчитися взнавати і відображати символічний вміст переживань клієнта, розмовляти з ним на його символічній мові та привносити в психологічні зустрічі всі елементи символічного життя. На підставі проаналізованого матеріалу й багаторічного досвіду роботи з метафорою було розроблено терапевтичну метафору «Букет з пшеничних колосків», яка була використана в психотерапевтичній роботі з гетерогенними групами українців, які перебували в різних життєвих обставинах під час терапевтичних зустрічей. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено вплив терапевтичної метафори, з використанням архетипічних символів, на підвищення ресурсу та гармонізацію психіки людині.
  • Ескіз
    Документ
    Родовий комплекс і традиції святої вечері: психологічний та етнографічний погляд
    (Університет «КРОК», 2023) Ткач, Разіда; Кирильчук, Мирослава; Ткач, Разіда Мугаллімовна
    У статті запропоновано психологічний і етнографічний погляди на архетипіку й символізм народних звичаїв українців, зокрема традицію Святої Вечері; розглянуто структуру психіки, теорію архетипів та комплексів за К. Юнґом. Вказано на полюсну природу архетипу і його властивості: образ, емоції та динамізм; наголошено, що відсутність будь-якого із цих елементів означає, що немає й архетипу. Акцентовано увагу на тому, що архетипи мають цілющу силу для людини, а комплекси можуть стати перепоною на шляху її особистісного розвитку й причиною психологічних проблем. Розкрито механізм виникнення комплексу як наслідок того, що полярна структура архетипу ламається, коли він поділяється на частини під впливом травматичних подій, наприклад, на негативний і позитивний полюси. Дано визначення родового комплексу як частини (складників) несвідомого, які пов’язані між собою сильними емоціями, стереотипною поведінкою та загальним змістом архетипу Роду. Зазначено, що це взаємини з «внутрішніми прабатьками», сформовані реальним родинним колом людини, соціумом та архетипним образом прабатьків. Описано обряд Святої Вечері як родинного свята та розкрито його вплив на психологічний стан людини. Наведено приклади переживань людини, які «наповнюють» позитивний та негативний полюси архетипу Святої Вечері. Зокрема, зазначено, що у позитивному полюсі він несе вдячність, достаток, надію, пам’ять, захист, турботу та ін., а в негативному – страх, тривогу, розпач, відчуття голоду та покинутості. Вказано, що цілісний архетип має всі ці емоції, причому їхню більшу частину становлять не особисті переживання людини, а колективний досвід (від сім’ї і роду до нації та всього людства). Вказані психологічні заходи щодо допомоги людині, яка опинилася під впливом негативного родового комплексу, а саме: необхідність усвідомити негативну складову архетипу, активізувати позитивний полюс, «сплюснути» обидві частини в єдине ціле. Запропоновано техніку психологічної допомоги «Втрачене фото».