Кафедра психології

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3225

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Роль політичної еліти у засвоєнні особистістю ціннісних орієнтацій суспільства
    (Університет "КРОК", 2016) Малкова, Т.М.; Малкова, Тетяна Миколаївна
    Проведено порівняльний аналіз ролі політичної еліти в засвоєнні громадянами цінностей політичної культури в США та Україні. Виокремлено основні перепони діяльності політичної еліти в сучасному українському суспільстві.
  • Ескіз
    Документ
    Психолого-педагогічні проблеми змісту освіти
    (Університет "КРОК", 2016) Малкова, Т.М.; Малкова, Тетяна Миколаївна
    У статті досліджується проблема поєднання в освіті двох складових культури – науково-технічної, породженої науково-технічним прогресом, та традиційної гуманітарної. Надмірна професіоналізація освіти може бути основною причиною поглиблення прірви між цими культурами. Згідно з компетентнісним підходом, запропонованим, зокрема, фахівцями у галузі інформаційно-комунікативних технологій, зміст навчання може бути визначений за допомогою професійного профілю та кластеру компетенцій. Це такий підхід навряд чи можна застосувати до визначення змісту навчання спеціалістів гуманітарного профілю, головним чинником ефективності професійної діяльності яких є особистість. Становленню особистості як ціліс ної соціальної якості людини найбільшою мірою сприяють гуманітарні дисципліни і образот ворче мистецтво, які є майже непіддатливими до формалізації. Оскільки у жодній дисципліні не існує алгоритму виховання творчої особистості, необхідно, щоб у навчанні були представлені як природничі, так і гуманітарні науки й мистецтво
  • Ескіз
    Документ
    Спілкування: структурно-функціональний аналіз публічного виступу
    (Університет «КРОК», 2017) Малкова, Т.М.; Малкова, Тетяна Миколаївна
    У статті конкретизовано поняття «спілкування» на відміну від поняття «комунікація». Поняття «комунікація» охоплює усе різноманіття соціальних зв’язків, поняття «спілкування» відноситься до безпосередніх форм взаємодії людей. У статті розглянуто екстралінгвістичні, паралінгвістичні і невербальні непаралінгвістичні компоненти спілкування на прикладі ситуа ції взаємодії промовця з аудиторією. На основі запропонованої автором теоретичної моделівзаємодії промовця з аудиторією проаналізовані структурні компоненти спілкування, розкрито їхнє функціональне значення. Зроблено висновок про необхідність розгляду кожної конкретноїситуації спілкування в її цілісності. Системний підхід до аналізу спілкування може бути реалізований на основі теорії фреймів, яка дає можливість описати специфіку кожної конкретної ситуації спілкування.
  • Ескіз
    Документ
    The phenomenology of love relationships in the context of C.G. Jung’s theory
    (Scientific Center of Innovative Research, 2023) Malkova, Tetiana; Малкова, Тетяна Миколаївна
    The topic of love, despite the rich phenomenology of this phenomenon, is poorly studied. This article examines only one aspect of the concept of love, namely love between a man and a woman. An attempt is made to explain this phenomenon from the standpoint of the theory of C.G. Jung who believed that the base of the human psyche was a subconscious mind that consisted of archetypes. Archetypes are the most ancient representations of the most significant phenomena of the external and internal world. The article summarises scientific data, descriptions of the phenomenon of love in fictional literature and simple analysis of life experiences such as my own, as well as other people’s. The hypothesis about the psychological mechanisms of the emergence of love between a man and a woman is substantiated. The proposed hypothesis is based on the theory of C.G. Jung about archetypes as unconscious contents of the human psyche. In order to substantiate this hypothesis, works of fiction are considered, examples from the practice of psychologists and the personal life of people are given. As a result, conclusions were drawn that the source of love is not outside, but inside a person, the need to love is inherent to one degree or another in every person (and, probably, in every living being); the trigger that starts the processes of falling in love are certain events that find an emotional response in a person who is psychologically ready for a relationship of love; the projection (transfer, in Jung's words) of the content of the corresponding archetype onto another person is often carried out unconsciously and leads to disappointment in love relationships. Separately, cases of a person's awareness of their gender as not coinciding with the biological characteristics of sex areconsidered. It can be assumed that intersex variations are echoes of the distant past, a regression to that period of evolutionary development, when hermaphroditism was observed in creatures preceding the appearance of the species homo sapiens. It is no coincidence that C.G. Jung, an adherent of the idea of evolutionary-biological and socio-historical development of mankind, considers the archetype of “love” as consisting of two “halves” -Anima (feminine) and Animus (masculine), -and available both in men and in women. But at the biopsychological level, hermaphroditism makes itself feltin women, along with the feminine, the masculine principle is archetypally represented, and in men, along with the masculine, the feminine. In love, the archetypal components of gender are actualized in men and women in different ways: in cases of uncomplicated (“traditional”) gender identification, the Animus (her idea-image of a Man) is activated in a woman, and in men -Anima (his idea-image of a Woman), but with all possible individual differences
  • Ескіз
    Документ
    Управлінська діяльність: засоби психологічного впливу
    (Університет «КРОК», 2018) Малкова, Т.М.; Малкова, Тетяна Миколаївна
    У статті розглянуто психологічні механізми, психологічні наслідки та умови ефективного використання засобів психологічного впливу в управлінській діяльності. Зроблено висновок про необхідність урахування таких чинників: особливостей ситуації функціонування організації; характеру професійної діяльності працюючих; соціально-психологічних особливостей колективу; індивідуально-психологічних особливостей окремих працівників.
  • Ескіз
    Документ
    Психологічні феномени в контексті теорій систем
    (Університет «КРОК», 2020) Малкова, Т.М.; Малкова, Тетяна Миколаївна
    Зроблена спроба розглянути психологічні явища з позицій теорії систем як загального підходу до вивчення явищ живої та неживої природи. Сформульовано основні положення загальної теорії систем, охарактеризовано системи відкриті й закриті, лінійні та нелінійні (дисипативні). Показано, що хоча математичне вираження нелінійних динамічних систем і понять теорії складних систем має свої труднощі, основні поняття є інтуїтивно зрозумілими, оскільки вони «вловлюють» суттєві особливості існуючих у реальному житті явищ. Ці теорії зазвичай не викладаються в бакалаврських програмах з психології, і тому багато психологів з ними не знайомі. Водночас у царині психологічних феноменів і взагалі у світі живого взаємодія внутрішніх та зовнішніх чинників є дуже складною. Більшість ефектів, що мають місце у біопсихосоціальній сфері, не є результатом простої суми різно манітних впливів. Слабкі впливи можуть викликати сильні зміни, в той час як сильні можуть не викликати жодних. Для розуміння феноменів такого роду необхідне нове бачення, новий підхід, який представлено, зокрема, у постулатах синергетики. Згідно з цим підходом процеси, що мають місце у живих системах, є нелінійними і зазвичай непіддатливими до формалізації й моделювання. Якісна відмінність психологічних явищ від фізичних полягає у принциповій непередбачуваності наслідків взаємодії чинників зовнішніх та внутрішніх через наявність значної кількості змінних та складності їхніх взаємозв’язків і взаємовідношень. Усталений у психології номотетичний підхід та його похідні – експериментальний і статистичний методи – засновані на лінійному підході, згідно з яким одна причина обумовлює один наслідок, а один чинник породжує інший чинник. Прикладами нелінійного підходу до аналізу психологічних явищ можуть бути концепції Л. С. Виготського, Ж. Піаже, П. К. Анохіна, Д. Енгеля, С. Д. Максименка. Є також спроби дослідити взаємодію чинників зовнішніх та внутрішніх шляхом виділення окремих із них і вивчення напрямів їх змін (О. П. Єрмолаєва, Т. М. Малкова). Понятійний апарат психосинергетики, попри всю її критику, надає нові методологічні настанови для більш глибокого розуміння психологічних явищ як нелінійних за своєю природою і вводить психологію в контекст сучасних досліджень явищ живої і неживої природи.
  • Ескіз
    Документ
    "Суб'єктивне" та "об'єктивне" як методологічна проблема
    (Університет «КРОК», 2023) Малкова, Tетяна; Малкова, Тетяна Миколаївна
    На сьогодні багато понять із словників академічної психології увійшли у мову повсякденного спілкування. Мабуть, найбільш поширеними є поняття «суб’єктивне» та «об’єктивне». У багатьох підручниках психології «об’єктивне» розуміється як те, що належить самому об’єкту, те, що не залежить від суб’єкта. Об’єктивне протиставляється суб’єктивно-особистісному. Експериментальні дослідження в галузі квантової фізики поставили під сумнів поділ світу на безсторонню «об’єктивну реальність» та її «суб’єктивне» (не безстороннє, упереджене) відображення, що спровокувало кризу у цій галузі знань і методології науки загалом. Основними методологічними проблемами психології є питання про місце психічного в природі; про співвідношення психічних і матеріальних явищ, про можливості людського пізнання – питання, які виникли також у надрах квантової фізики і були зумовлені внутрішньою логікою її розвитку. Екскурс у квантову фізику знадобився, по-перше, для глибокого розуміння того, що реальність дана нам у наших відчуттях, сприйняттях, уявленнях та розумових конструктах (це засвідчив так званий «експеримент з двома щілинами» та його інтерпретації) і ми нічого не можемо сказати про реальність, якою вона є «сама по собі»; по-друге, усвідомлення того, що засади, на яких побудоване наше пізнання, відрізняються від тих, які є у квантовій фізиці. Наразі існує дихотомія між матеріальною (фізичною) та концептуальною реальністю. Так, принцип локальності, який сповідує звичайна свідомість і згідно з яким конкретні об’єкти займають конкретне місце в часі та просторі, суперечить принципу нелокальності, згідно з яким ізольовані системи взагалі не існують і кожна частка Всесвіту перебуває в «миттєвому» зв’язку з усіма іншими частками. Світ створено з однієї і тієї ж квантової субстанції і неможливо сказати, що одне є причиною іншого. (Це твердження передбачає, зокрема, доосмислення «принципу детермінізму», який вимагає встановлення однозначних причинно-наслідкових зв’язків). Реальність, в якій ми живемо, не є квантовою, наша мова та стереотипи мислення не відповідають природі тих феноменів, які описує квантова фізика. Йдеться про глибинні властивості матерії. Особисто у мене склалося враження, що чим глибше поринаєш у світ атомний і субатомний, тим більше розпливаються обриси звичного нам конкретного, матеріального світу, і тим тоншою стає грань між світом фізичним та концептуальним, між матеріальним та духовним. Метою даної статті є визначення понять «об’єктивне» і «суб’єктивне» на основі аналізу досягнень у квантовій фізиці в контексті психології.
  • Ескіз
    Документ
    Pedagogy and psychology for high school students
    (MAGNANIMITAS, ATTN, 2021) Burlakova, Iryna; Synhaivska, Iryna; Malkova, Tatiana; Petrunko, Olga; Kondes, Tetiana; Nakonechna, Nataliia; Сингаївська, Ірина Валентинівна; Малкова, Тетяна Миколаївна; Петрунько, Ольга Володимирівна; Кондес, Тетяна Василівна; Наконечна, Наталія Василівна
    This article provides relevant information for students and teachers on making changes to the concept of teaching this discipline "Pedagogy and Psychology". A list of competencies with decoding for future specialists training in pedagogical and psychological specialties is given. The study highlights the topics and features of teaching the discipline in question in higher education. Organizational (managerial) culture of upbringing multidimensionally reveals the possibility of improving the upbringing and educational process quality. The implementation of the development of the recommended competencies and support with appropriate pedagogical support will gradually bring students to a different (systemic and reflective, rather than chaotic and intuitive) level of mastering a theoretically and methodically complex course of methodological foundations. This will lead to the development of a culture of oral speech, the ability to listen and hear others, to assess one's capabilities, and ideally to define oneself as a subject of professional training "here and now," and to an actual and meaningful need for it as the most important determinant of personal and professional movement.
  • Ескіз
    Документ
    Psychological features of the development of a corporate image
    (EManuscript Technologies, 2020) Nakonechna, Nataliia; Synhaivska, Iryna; Zhyvohliadov, Yuri; Malkova, Tatiana; Vasilchenko, Olga; Наконечна, Наталія Василівна; Сингаївська, Ірина Валентинівна; Живоглядов, Юрій Олексійович; Малкова, Тетяна Миколаївна; Васильченко, Ольга Миколаївна
    During the preparation of the article, research was carried out on the general psychological mechanisms of the formation and development of a corporate image. The analysis of the psychological prerequisites for the formation and development of the corporate image, as well as the conditions that optimize these processes. The article discusses the concept of an organization's image - it is a holistic perception (understanding and assessment) of an organization by various groups of the population, formed on the basis of information stored in their memory about various aspects of the organization's activities. The main emphasis in the article is shown that organizations pay special attention to the external image in the eyes of the public, that is, the external environment of any subject. It also proved that the internal image of the organization in the eyes of employees is very important. The research consisted in the formation of both external and internal image. © 2020 EManuscript Technologies. All rights reserved.