Кафедра маркетингу та поведінкової економіки

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3159

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Документ
    Інтернет-маркетинг та digital-стратегії. Принципи ефективного використання
    (Університет «КРОК», 2021) Дьячук, І.В.; Дьячук, Ірина Віталіївна
    Демократизація суспільного життя та вплив процесів глобалізації на конкурентне бізнес-середовище вимагають сучасного розуміння та використання нових підходів до задоволення потреб споживачів як основної місії маркетингу. Усі підприємства протягом тривалого періоду часу вживали різноманітних заходів для просування своїх товарів та послуг. Грамотне просування товарів і послуг підприємства може забезпечити їх стабільне положення на ринку, фінансову стабільність і конкурентоспроможність у сучасному бізнес-середовищі. Проте сьогоднішні реалії змінили форму просування товарів і послуг, яка була загальновизнаною, недостатньо відтворюють факти економічної ефективності та економічного зростання суб’єктів господарювання, а, навпаки, свідчать про необхідність зміни парадигми розвитку економіки. сучасні засоби просування товарів і послуг. У зв’язку з цим сучасне розуміння потреб споживачів дозволяє трактувати маркетинг з позицій цифрових технологій, які спрямовані не на суспільство загалом і на кожну особу зокрема, а на природу їх єдності як рушійної сили задоволення потреб споживачів. потреб кожного через форми та засоби цифрового маркетингу. Метою статті є вивчення актуальних трендів просування товарів та послуг в Інтернет середовищі, порівняння традиційного та Інтернет-маркетингу, розробка принципів побудови ефективних digital-стратегій та розроблення рекомендацій щодо грамотного просування товарів та послуг в мережі Інтернет. У статті визначено особливості інтернет-маркетингу та його відмінності від традиційного маркетингу. Сучасні інформаційні технології створюють потенційні ефекти при застосуванні в маркетинговій діяльності. Наочність, швидкість повідомлень, а також надійність створюють абсолютно нові можливості для отримання та поширення інформації. Автором запропоновано етапи побудови ефективної цифрової стратегії та основні показники, за якими будується стратегія, а саме трафік за місяць, розподіл трафіку за каналами, бюджети, витрачені на канали, конверсія тощо. Доведено, що ефективність просування товарів і послуг суб'єктів господарювання сприяє задоволенню потреб споживачів, відповідно, прийняттю грамотних управлінських рішень під час формування маркетингового плану.
  • Ескіз
    Документ
    Content marketing model for effective Web content management
    (Університет «КРОК», 2021) Diachuk, I.; Дьячук, Ірина Віталіївна
    The current stage of development of the Internet economy has led to an increase in the need for information, which plays the role of a production factor and a strategic resource. New forms of information services for users of Internet resources are being actively introduced with the provision of documented information prepared in accordance with the needs of these users. The market of information products and services is formed as a set of economic, legal, organizational and programmatic relations for the sale and purchase of information products and services, which are formed between their suppliers and consumers. Ways of disseminating information products and information services can be based on both free and commercial principles. The purpose of this article is to develop an understanding of content marketing as a contemporary tool of Internet-marketing, as well as to equip Ukrainian businesses with content marketing model for the effective management of website content. This study made use of qualitative data collection with semi-structured interviews, survey, observation methods, quantitative and qualitative methods of content analysis of regional B2B companies, comparative analysis. The following essential stages of the content marketing process as preliminary search and analysis, website content creation, promotion and distribution, and content marketing progress assessment were identified. The strategic decisions and activities at each stage of the process showed how a company’s on-site and off-site content can be used as a tool to establish the relationship between the brand and its target audience and increase brand visibility online. It has been revealed that the content marketing tasks are to communicate with the audience, distribute information, build trust and rapport with the audience and gain the loyalty of website users. This study offered several useful insights into how website content, social media and various optimization techniques work together in engaging with the target audience and driving website traffic and sales leads
  • Ескіз
    Документ
    Formation of development strategies of transport and logistics companies under current conditions
    (IAEME Publication, 2020) Stetsiv, Iryna S.; Diachuk, Iryna V.; Vdovichena, Olga G.; Heidor, Alla P.; Chervinchuk, Andrii V.; Дьячук, Ірина Віталіївна
    In the activities of any company there comes a stage when it needs to expand the horizons of its business. It is extremely important to work out a clear sequence of actions that should be performed to achieve maximum results on the threshold of choosing the direction of further development. In fact, the development strategy is such a plan of actions. Therefore, the purpose of this research article is to study the construction features of the development strategy of transport and logistics companies along with the analysis of factors, which should be taken into account during this creating. We have used the method of analysis and synthesis, as well as the method of comparison to conduct the investigation. Achieving the target goal was ensured by defining separate formation stages for the development strategy of transport and logistics companies. In addition, the research article considers the indicators that determine the ratings, conducted by various international organizations and institutions for assessing the state of transport and logistics in their member countries. Thus, the Aggregated Logistics Performance Index for 2012, 2014, 2016 and 2018 has been analyzed; the indicator called Doing Business in the regional context, as well as in the context of countries around the world has been examined. The source of information was the data published on the official website of The World Bank. Along with that, the directions of growth in demand for various modes of transport in the near future have been determined, based on the data provided in the International Transport Forum Transport Outlook 2019. At the same time, consideration of the construction stages of development strategies for companies, involved in the field of logistics and transport, has been carried out with a detailed description of each of them. In addition, the statistics of gross revenues of the largest transport and logistics companies is the confirmation of the effectiveness of the development strategies' application towards expanding cross-border cooperation. © IAEME Publication.
  • Ескіз
    Документ
    Features of managing the creative development of the socio-economic system in the conditions of influence of Covid-19 pandemic
    (Vilnius Gediminas Technical University, 2023) Kopytko, Marta; Zaverbnyj, Andrij; Diachuk, Iryna; Nikonenko, Uliana; Khalina, Olena; Дьячук, Ірина Віталіївна
    The main purpose of the study is to model the process of managing the creative development of the socio-economic system in the conditions of influence of COVID-19 pandemic. For this, we have applied the methodology of functional modeling and graphical display, which includes the possibility of structural analysis and serves as effective information technology for any control system. Socio-economic systems are a large number of complex organizational structures with a large number of management processes. The largest of these are companies and organizations with appropriate personnel, on which it depends on where the company will move. It is impossible to compete without creative development. For an illustrative example, we used the current socio-economic system in the form of a company, in which creativity and creative development play an important role. As a result, we reflected how, through a convenient and easy-to-use model, it is possible to form clear steps and stages that would informatively reflect creative development for the socio-economic system (company). © 2023 The Author(s).
  • Ескіз
    Документ
    Контент-маркетинг
    (Університет «КРОК», 2023) Петрова, Ірина Леонідівна; Дьячук, Ірина Віталіївна
    Цифровізація всіх аспектів сучасного життя суттєво вливає на зміну структури ринків, моделей поведінки споживачів та разючу зміну бізнесових процесів, особливо в сфері маркетингової діяльності. Саме тому дисципліна «Контент-маркетинг» є однією з ключових задля формування теоретичних знань та практичних навичок роботи в умовах швидкоплинних змін ринкового середовища до дає змогу сформувати компетенції, що є критично необхідними в умовах сучасного стану економічного розвитку. Дисципліна призначена для студентів спеціальності 075 Маркетинг.
  • Ескіз
    Документ
    Маркетингові комунікації
    (Університет «КРОК», 2023) Петрова, Ірина Леонідівна; Дьячук, Ірина Віталіївна
    Навчально-методичний посібник для студентів денної, заочної та дистанційної форм навчання спеціальності 075 Маркетинг виконані відповідно до програми навчальної дисципліни "Маркетингові комунікації". Дисципліна «Маркетингові комунікації», як обов’язкова компонента освітньо-професійної програми «Маркетинг», спрямована на формування у студентів інтегральної компетентності.