Кафедра маркетингу та поведінкової економіки
Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3159
Переглянути
19 результатів
Результати пошуку
Документ Інноваційні підходи до управління командами у гібридному середовищу(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2024) Петрова, І.Л.; Мушинський, О.Ю.; Петрова, Ірина Леонідівна; Мушинський, Олег ЮрійовичУ статті досліджено сучасні виклики управління командами у гібридному середовищі, що набуває все більшого поширення у зв'язку з глобалізацією. Актуальність теми обумовлена потребою менеджерів у розумінні впливу гібридної моделі роботи на продуктивність команди. Нова політика повернення працівників до офісів та її вплив на залученість, утримання та командну динаміку вимагає аналізу позитивних та негативних факторів віддаленої роботи. Метою дослідження є аналіз викликів та формулювання наукової проблеми управління командами в гібридному робочому середовищі, де традиційні управлінські підходи не відповідають потребам членів команди. Методологія дослідження включає аналіз літературних джерел, методи аналізу та синтезу, системний підхід, метод системних тріад дефініцій, графічне моделювання. Результати дослідження підкреслюють невідповідність застарілих організаційних та управлінських моделей вимогам гібридної роботи, наголошуючи на необхідності адаптивних стратегій управління командами. Гібридні команди часто стикаються з проблемами у підтримці ефективної комунікації, досягненні синхронізації робочих процесів, мотивації та залученості впродовж тривалого часу. Крім того, дослідження відзначає роль довіри, асинхронної комунікації та гнучких організаційних структур як вирішальних елементів для успішних гібридних команд. Автори пропонують зміну підходів в бік гнучких, заснованих на емпатії методів управління для підвищення благополуччя та продуктивності працівників. Сформовано наукову проблему, яка цілісно представлена у вигляді системної моделі. Перспективами подальших досліджень є оцінка продуктивності команд, аналіз впровадження інформаційно комунікаційних технологій в управління людськими ресурсами, розробка методів створення комфортного робочого простору в гібридному середовищіДокумент Human Resource Management and Corporate Culture in Small Enterprises: Case of Ukraine(ФОП Лібуркіна Л. М., 2020) Petrova, I.L.; Albdrane, M.; Петрова, Ірина ЛеонідівнаThe article deals with the peculiarities of human resources management system in small enterprises in Ukraine, identifies its distinctive features, which reflect in organizational culture and provide unique opportunities of productivity growth in an organization, and on the other hand impede its development. Human resources management system is considered as a complex and multifaceted process, covering the set of organizational practices and activities aimed at effi cient and effective utilization of the most valuable resource of an organization – people and at the same time as a dynamic system which should be constantly improved. The specificity of human resource management in small businesses in Ukraine was analyzed and compared with European experience. The authors’ attention was paid to fore key characteristics of human resources management system in small business as staff professional development, using outsourcing and leasing of staff, motivation system as well as improvement of corporate culture. These characteristics show both controversial problems of small enterprises growth and opportunities of their further development. Besides, weakness of Ukrainian small business is evident in limited HR-practices, informal procedures and relations, lack of social protection, uncertainty and unpredictability of doing business, insufficient level of corporate culture. Relying on the results of research suggestions on improvement of human resources management system in small enterprises were made.Документ Умови формування ефективної зайнятості(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, 2021) Петрова, І.Л.; Лопушняк, Г.С.; Петрова, Ірина ЛеонідівнаУ статті проводиться ідея щодо розвитку концепції ефективної зайнятості і створення умов для її реалізації. За сучасних умов теоретичні конструкти повної та продуктивної зайнятості вступають у протиріччя з вимогами інноваційно-інформаційного суспільства, не враховують особливостей формування сучасних людських ресурсів, соціалізації соціально-трудових відносин, пріоритету підвищення рівня та якості життя населення країни. Натомість концепція ефективної зайнятості вирішує цю суперечність, оскільки охоплює не тільки економічну доцільність зайнятості, але й її соціальну результативність. Ефективною може вважатися зайнятість, яка забезпечує продуктивне використання людських ресурсів і, разом з тим, призводить до суттєвого поліпшення умов життєдіяльності працівників. У статті зазначається, що на даний момент в українській економіці сформована модель неефективної зайнятості. Про це доказово свідчить недовикористання людського потенціалу, незабезпеченість працездатного населення ефективними робочими місцями, наявність і навіть зростання безробіття, поширення неформальної зайнятості, незбалансованість, структурні і регіональні диспропорції ринку праці, збільшення міграційного відтоку трудоактивного населення. Неефективність зайнятості позначається на зниженні основних макроекономічних показників. Доводиться необхідність розробки моделі ефективної зайнятості та пропонуються заходи до її практичної реалізації. Серед факторів побудови системи ефективної зайнятості в статті зроблено акцент на таких заходах як перехід до опосередкованих, м’яких форм управління людськими ресурсами, стимулювання інноваційного розвитку економіки в усіх її сферах і видах діяльності, розвиток гнучких форм зайнятості, сприяння самозайнятості, проведення активної соціальної політики, включаючи, насамперед, модернізацію відносин у сфері оплати праці.Документ Розвиток креативності як імператив стратегічного управління людськими ресурсами(ТОВ «Консалтингово-видавнича компанія «Ділові перспективи»; ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана»., 2022) Петрова, І.Л.; Петрова, Ірина ЛеонідівнаСтаттю присвячено розвитку креативності методами і засобами стратегічного управління людськими ресурсами. Внаслідок дії низки факторів зростає потреба кожної організації в креативності як основному джерелі її конкурентоспрожності та ділового успіху. Автор розглядає різні підходи до креативності і подає власне бачення її співвідношення з творчістю та інноваційністю. З огляду на це під креативністю розуміється не будь-яка творчість, а творчість у сфері конкретних бізнес-процесів з метою отримання прибутку (доходу) шляхом задоволення визначених потреб споживачів, як реальних, так і потенційних. На відміну від інших проявів креативності, в статті висувається і обґрунтовується ідея про креативність як стратегічний імператив, досягнення якого вимагає цілеспрямованої та скоординованої взаємодії всіх процесів у сфері управління персоналом. Для забезпечення імперативу необхідно розробляти стратегію управління людськими ресурсами, орієнтовану на креативний розвиток персоналу і організації загалом. Стратегія управління креативним розвитком персоналу дозволяє побудувати цикл креативності з певною послідовністю елементів, а також розробити механізм відтворення цього циклу. У статті аналізуються HR-технології, які сприяють розвитку креативності людських ресурсів. Новим поглядом на проблему є обґрунтування необхідності методів «м’якого» управління креативністю шляхом створення сприятливого середовища для її розвиткуДокумент Аналіз впливу диджиталізації на попит і пропозицію на ринку праці України(Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, 2022) Бараш, А.Ю.; Петрова, І.Л.; Петрова, Ірина ЛеонідівнаУ статті визначено вплив цифровізації та автоматизації виробничих процесів на попит і пропозицію на ринку праці України. Встановлено позитивні наслідки оцифривізації, які стабілізують ситуацію на вітчизняному ринку праці, зокрема в екстремальних умовах пандемії і війни, це: поява нових цифрових професій, можливість віддаленої роботи, індивідуалізація форм зайнятості і умов співпраці під особисті потреби суб’єктів ринку праці. Введено поняття цифрові професії, як креативної трудової діяльності, яка пов’язана з впровадженням, забезпеченням функціонування і поширенням працівником цифрових технологій у виробничих процесах в будь-якій сфері економічної діяльності. Обґрунтовано тенденцію збільшення чисельності цифрових працівників внаслідок загальносвітової тенденції побудування глобального інформаційного суспільства. Показано наслідки диджиталізації, які заважають ефективному функціонуванню ринку праці і проявляються у збільшенні безробіття через появу зайвих працівників, навички яких є недоцільними у оцифрованій реальності, відплив кадрів на зарубіжні ринки праці, посилення нерівності населення у трудових можливостях. Зроблено висновок про необхідність взаємодії освітніх закладів, бізнесу і держави у досягненні збалансування попиту і пропозиції на ринку праці України в умовах диджиталізації.Документ Preservation and development of human potential of Ukraine in modern conditions(Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2022) Petrova, Iryna; Sandugey, Valentina; Mamedova, Shahla; Петрова, Ірина ЛеонідівнаThe article analyses the process of transforming human potential into human capital, as well as the decisive role of human capital in the formation of a competitive economy. The issues of ensuring conditions, identifying problems and evaluating the prospects for the development of human capital in Ukraine are investigated. The aim of the article is to substantiate contradictions in the formation of human potential and human capital, to reveal and explaine the gap between them, to determine the type of their reproduction and to show some ways of their preservation and development in modern conditions. The hypothesis of the article is the assumption that the human potential formed as a result of the accumulation of knowledge, skills and experience does not guarantee that its bearers will receive higher incomes from labor. The transformation of human potential into human capital involves the process of capitalization of acquired knowledge, which is influenced by many objective and subjective factors. Research Methodology is based on classical human capital theory as well as contemporary approaches to human recourses development. In addition, the following methods were used in the research process: theoretical generalization (concept of human potential and human capital) analysis and synthesis (component structure of human potential, levels and phases and types of human potential reproduction), quantitative-qualitative analysis (determination of quantitative and qualitative characteristics of human potential), comparative analysis (studying and comparing human potential indicators in different countries), statistical analysis and sociological analysis (using data of statistics and sociological research). Findings include our propositions on creating jobs, establishing interaction between the labor market and the market of educational services, developing the infrastructure of the labor market, raising the standard of living of the population, limiting the unemployment rate, supporting motivation to work, and regulating population migration. These factors require special measures to create conditions for the transformation of human potential into human capital, as well as for the development of human capital in the economy of Ukraine.Документ Стратегічне управління інноваційно-інвестиційним розвитком підприємств електроенергетики України в умовах нестабільного середовища(Центральноукраїнський національний технічний університет, 2023) Петрова, І.Л.; Петрова, Ірина ЛеонідівнаНерозвинене конкурентне середовище, високий рівень монополізації ключових видів економічної діяльності, недостатня фінансова та організаційна підтримка створення і впровадження інновацій стримують інноваційну активність підприємств та знижують конкурентоспроможність підприємств на вітчизняному і світовому ринку, загострюють проблему їх економічної захищеності. З іншого боку, економічна незахищеність підприємств унеможливлює їх зусилля за напрямком інноваційної активності. Це підтверджується аналізом статистичних показників розвитку підприємств електроенергетики, яка забезпечує діяльність всіх інших сфер національної економіки України. Протягом тривалого періоду інноваційно-інвестиційна функція підприємств електроенергетичного сектору реалізовувалася неефективно, про що свідчить низький міжнародний рейтинг України за субіндексом «енергопродуктивність». Це суперечить цілям досягнення стратегічних пріоритетів інноваційного розвитку, серед яких законодавчо визначено освоєння нових технологій транспортування енергії, впровадження енергоефективних, ресурсозберігаючих технологій, освоєння альтернативних джерел енергії. Фінансовий стан електроенергетичних підприємств України критично погіршується внаслідок значних збитків, нанесених цьому сектору економіки країни російським агресором. У таких умовах актуальним стає пошук і привертання інвестиційних ресурсів для оновлення основних засобів і забезпечення інноваційного розвитку електроенергетичних підприємств відповідно до основних положень Енергетичної стратегії держави. Розглянуто специфіку інвестиційного проекту в електроенергетичному секторі як важливого інструменту стратегічного управління та виявлено його типи залежно від їх призначення: створення нових енергооб'єктів з метою розширення виробничих потужностей або введення в експлуатацію нових джерел енергії; реконструкція через модернізацію та покращення діючих енергооб'єктів; збільшення їх масштабів і потужностей;тимчасова консервація з майбутньою розконсервацією. Провідним стратегічним напрямом інноваційно-інвестиційного розвитку є створення ефективної та надійної електроенергетичної інфраструктури, спрямованої на забезпечення умов безпосередньої реалізації електричної енергії від генеруючих компаній до споживача.Документ Маркетингова стратегія енергокомпанії як інноваційний фактор підвищення її конкурентоспроможності(ТОВ «ДКС Центр», 2023) Петрова, І.Л.; Петрова, Ірина ЛеонідівнаУ статті розглянуто особливості маркетингової стратегії підприємства електроенергетики, її інноваційні інструменти та напрями, які доцільно використовувати для підвищення конкурентоспроможності підприємства на внутрішньому та зовнішньому ринках. Визначено, що маркетингова стратегія електроенергетичного підприємства формується в умовах слабкої або відсутньої конкуренції, високої монополізації, значних бар’єрів на вході, жорстких зв’язків між виробниками, постачальниками та споживачами продукції, обмеженого впливу на товарно-асортиментну політику та ціноутворення, переважання традиційних технологій. Разом з тим, за умов реформування енергоринку України у напрямку всебічного розвитку конкурентних відносин між його суб’єктами, зростає потреба енергокомпаній в розробці і впровадженні інноваційних маркетингових стратегій. Збільшення кількості споживачів, налагодження комунікації та інтерактивної взаємодії з ними, якісне задоволення їх потреб у товарах та послугах електроенергетики є умовою підвищення конкурентоспроможності підприємства, покращення його репутації та іміджу. Автором визначено основні етапи формування маркетингової стратегії підприємства електроенергетики, які утворюють логічно послідовний процес. Зроблено акцент на розробці маркетингового проекту, об’єктом якого є система цінностей, які необхідно донести найефективнішим способом до реальних і потенційних споживачів нового продукту. На прикладі компанії НЕК «Укренерго» розглянуто можливості покращення сайту та використання таргетованої реклами у соціальній мережі з метою просування електроенергії до споживача. Виявлено інноваційні інструменти розвитку нових маркетингових стратегій, продиктованих цифровізацією економіки: інтернет-маркетинг і контент маркетинг. Водночас обгрунтовано, що цифрові технології не повинні повністю заміщати інтерактивне спілкування з клієнтами, а для створення позитивної взаємодії зі споживачами є ефективними новітні технології нейромаркетингу, івент-маркетингу та емоційного маркетингу. Для підвищення конкурентоспроможності підприємства у електроенергетичній сфері маркетингові стратегії повинні розроблятися як для вітчизняного, так і міжнародного енергетичного ринків. У статті проаналізовано стратегічні напрями інноваційної маркетингової діяльності енергокомпаній, які дозволять їм отримати перемогу у конкурентній боротьбі по завоюванню закордонних ринків.Документ Інноваційні фактори економічної ефективності муніципальної транспортної системи(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Петрова, Ірина; Свєшнікова, Ксенія; Свєшніков, Петро; Петрова, Ірина ЛеонідівнаУ цій статті підняте питання ефективності муніципальної транспортної системи на прикладі української столиці. Подаючи визначення поняття «транспортна система» та її структуру, автори зосереджують свою увагу саме на наземній частині транспорту м. Києва. Визначено особливості функціонування муніципальної наземної транспортної мережі міста Києва, показано фактори, що впливають на неї, а також шляхи підвищення ефективності її функціонування. Окрему увагу приділено інноваційному потенціалу муніципальної транспортної системи, засобам діджиталізації та можливостям їх використання у сучасних реаліях. Визначення поняття «ефективність» розкривається на основі аналізу різних точок зору, відображених в спеціальній літературі. Особливістю підходу авторів статті є врахування соціальної функції муніципальної наземної транспортної системи, значення якої зростає в умовах військового часу. Для з’ясування практичної сторони економічної ефективності в роботі обрано та згруповано показники для її оцінки. На основі трирічної статистики виявлені тенденції функціонування транспортної системи в контексті муніципального транспорту міста Києва, що забезпечується діяльністю комунального підприємства «Київпастранс». Проаналізовано позитивні та негативні чинники впливу на економічну ефективність. Визначені шляхи для покращення збалансованого функціонування муніципальної наземної транспортної системи у м. Києві з урахуванням задіяння інноваційних факторів.Документ Training and development impact on employees, сompetence and performance(Університет «КРОК», 2020) Petrova, I.; Kondo, U.; Петрова, Ірина Леонідівнаn today's competitive environment, it is difficult to be radically different from the competition: all resources are almost equally available on the market. Therefore, in economically developed countries began a very active search for reserves and new competitive advantages. The theory, which defined personnel only as costs to be reduced, was replaced by the theory of human resource management, according to which personnel is one of the resources of the firm, which must be properly managed and invested in its development. Personnel is beginning to be seen as the main resource that becomes a determining factor in the success of each organization and its development is included in the overall strategy of enterprise development.The article is devoted to training and development which becomes a major instrument for improving greatly employee competence and in return increase their performance in terms of outputand quality, whether in servicing or production organization. The authors propound that training and development is singular grounded if they lead to improving needed competencies in an organization, which are closely connected with its strategic goals. We consider competencies as a specific model of work behavior which reflectsin higher performance, productivity and great outputs by the team or an individual.Competencies based approach was developed, relying on chosen set of theories which includes Theory of Social Learning, Theory of Reinforcement, and Theory of Experiential learning and Theory of learning types. Their methods and techniques could be implied into practice of companies. There are some reasons for training and development in any type of organizations arising as a result of changed situations of circumstances that might have been caused by internal changes or external factors. While first ones are work related challenges, which may be from the unit, team, section, or department of the organization, the latter can be caused by technological changes, legislature changes, and market and manpower composition changes.The key issues and benefits of training and development are examined in the article.This proves that, organizations should train their employees in order to develop their competence and methods that will keep the employees performing better and improving strategic perspective of the organization as well.