Кафедра маркетингу та поведінкової економіки

Постійне посилання колекціїhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3159

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Мотиваційні інструменти забезпечення конкурентоспроможності підприємства
    (Університет «КРОК», 2015) Бєлова, О.І.; Бєлова, Олена Ігорівна
    У статті досліджено структуру інструментів забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Визначено основні елементи, цілі та методи мотиваційного механізму у стратегічному управлінні підприємством як основі забезпечення конкурентоспроможності підприємства
  • Ескіз
    Документ
    Мотивування стратегічної активності підприємств
    (Університет «КРОК», 2016) Петрова, І.Л.; Бєлова, О.І.; Петрова, Ірина Леонідівна; Бєлова, Олена Ігорівна
    У статті запропоновано підхід до мотивування стратегічної активності підприємств. Розглянуто різні типи підприємств, класифіковані за форматом, ступенем застосування стратегічного підходу та типом обраної стратегії. Розроблено методичні рекомендації щодо формування мотиваційного механізму для кожної групи підприємств
  • Ескіз
    Документ
    Формування конкурентної стратегії підприємства в торгівлі
    (Університет «КРОК», 2018) Бєлова, О.І.; Бєлова, Олена Ігорівна
    У статті визначено та проаналізовано поняття конкурентної стратегії підприємства та визначено, що це спосіб отримання стійких конкурентних переваг (при врахуванні екзогенних та ендогенних детермінантів) у кожній стратегічній одиниці бізнесу підприємства шляхом конкурентної боротьби, задоволення різноманітних і мінливих потреб споживачів краще, ніж це роблять конкуренти; та розширення кола споживачів. Охарактеризовано основні чинники, що сприяють підвищенню конкурентоспроможності підприємства, розглянуто основні конкурентні стратегії теорії стратегічного управління та виділено ті, що актуальні для застосування підприємствами України на сучасному етапі розвитку економіки. До таких віднесено стратегію лідерства по витратам, сфокусовану стратегію диференцiацiї та сфокусовану стратегію на низьких витратах. Також проаналізовано принципи формування конкурентної стратегії на сучасному підприємстві, до яких відносяться цілеспрямованість, системність, обмеженість ресурсів, комплексність, альтернативність, оптимальність, послідовність дій, керованість, гнучкість та ефективність. Запропоновано етапи реалізації конкурентної стратегії на підприємстві торгівлі: визначення напрямків проведення заходів, розподіл обов’язків персоналу в процесі реалізації заходів, визначення темпу і термінів здійснення заходів, спостереження за ходом впровадження заходів, створення систем підтримки і контролю результатів впровадження заходів, контроль. Така послідовність дозволить забезпечити довгострокову життєздатність результатів впровадження запропонованих заходів. Доведено, що аналіз стратегічного потенціалу, визначення ключових факторів успіху підприємства та його слабких місць у конкурентній боротьбі дозволить виявити внутрішні процеси на підприємстві, які можуть розглядатися як його сильні або слабкі сторони, оцінити їх важливість та визначити конкурентні переваги.
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційна активність персоналу та способи її стимулювання на підприємстві
    (Університет «КРОК», 2018) Бєлова, О.І.; Бєлова, Олена Ігорівна
    У статті запропоновано авторське визначення поняття «інноваційна активність персоналу» - сукупність всіх наукових, технологічних, організаційних, фінансових та комерційних заходів, спрямованих на реалізацію стратегічних цілей розвитку в умовах ринкової конкуренції та виявляється у підтримці творчих, ініціативних працівників; в готовності до організаційних змін, до зламу управлінських структур у відповідь на коливання. проаналізовано основні функції стимулювання інноваційної активності персоналу та надано характеристику регулювальної, відтворювальної виховної та соціально-психологічної функції, визначено та охарактеризовано рівні інноваційної активності персоналу: раціоналізаторський, конструкторських, новаторський та описано стимули для кожного з них. Надано класифікацію видів стимулювання інноваційної активності персоналу та проаналізовано види стимулювання інноваційної активності персоналу відповідно до економічних, соціально-психологічних та організаційних методів менеджменту. Визначено, що види стимулювання інноваційної активності персоналу підприємства можна класифікувати за характером визначення виникаючих відносин між персоналом та роботодавцем, за способом впровадження, за напрямком дії стимулів, за характером застосування, за характером застосування, відповідно до діяльності підприємства та відповідно до реалізації функцій стимулювання. Проаналізовано рівні інноваційної активності персоналу на підприємстві та стимули, що характерні для кожного з них. Визначено, що стимулювання інноваційної активності може відбуватися на індивідуальному рівні, мікрорівні та макрорівні та надано характеристику кожного з них. Визначено методи та важелі інноваційної активності персоналу підприємства, до яких віднесено групу фінансових чинників, групу фіскальних методів, групу інституціональних чинників та групу регуляторних чинників та важелів. Визначено ключові зовнішні мотиви інноваційної та творчої активності новаторів на надано характеристику фаз інноваційної активності.
  • Ескіз
    Документ
    Забезпечення ефективного управління якістю діяльності підприємства торгівлі через використання концепції TQM
    (Університет «КРОК», 2019) Данченко, О.Б.; Бєлова, О.І.; Сафар, Х.М.; Данченко, Олена Борисівна; Бєлова, Олена Ігорівна
    У статті визначено та проаналізовано пріоритетні фактори, які заважають управлінню якістю діяльності підприємства, оскільки у будь-якому суспільстві час від часу відбуваються кризові явища, а впродовж останніх років значна кількість підприємств залишається неефективними та фінансово-неспроможними. Встановлено, що управління якістю діяльності підприємства фокусується на створенні системи управління всіма процесами життєдіяльності підприємства, яка б дала змогу робити необхідні висновки і корегувати процеси, реагуючи на стрімкі зміни зовнішнього та внутрішнього середовища, вимагає впроваджувати внутрішні стандарти, в яких фіксуються вимоги до процесів управління, що дозволяє зробити концепція TQM. Також проаналізовано розвиток концепції TQM, який включає декілька етапів еволюції: Quality Control, тобто індивідуальний̆ контроль якості (QC), Statistical Quality Control, тобто управління якістю з використанням статистичних методів (SQC), Total Quality Control, тобто загальний контроль якості (TQC) та Total Quality Management, тобто загальний̆ менеджмент якості (TQM). В статті представлено універсальну схема управління якістю продукції, яка на відміну від загально відомої, концентрує увагу на ресурсах та потенціалі підприємства. Запропоновано програму вдосконалення управління якістю діяльності підприємства торгівлі, наповнення та терміни якої можуть корегуватися відповідно до потреб та можливостей конкретного підприємства. Також аргументована Блок-схема перевірки функціонування системи якості відповідно до концепції TQM.
  • Ескіз
    Документ
    Основні аспекти управління якістю діяльності підприємства торгівлі
    (Університет «КРОК», 2019) Данченко, О.Б.; Бєлова, О.І.; Сафар, Х.М.; Данченко, Олена Борисівна; Бєлова, Олена Ігорівна
    У статті проаналізовано перелік та здійснено аналіз визначень дефініції «управління якістю». Оскільки якість зазвичай розглядається як сукупність характеристик об'єкта, що свідчать про його здатності задовольняти визначені й гадані потреби, запропоновано авторське визначення поняття «управління якістю діяльності підприємства» наступним чином: система управління, спрямована на планування, впровадження, удосконалення і контроль якості діяльності підприємства відповідно до встановленої політики та цілей підприємства, за участю усіх його підрозділів. Визначено, що управління якістю охоплює частину функцій управління, спрямованих на досягнення цілей у сфері якості, а цілі в сфері якості передбачають створення на підприємстві умов, в яких можливо контролювати, регулювати якість, забезпечувати відповідність прийнятим вимогам і гнучко змінювати встановлені вимоги. Проведено аналіз підходів до визначення сутності управління якістю до яких відносяться наступні: приватний, суспільний, нормативний, економічний, управлінський. Встановлено, що при формулюванні поняття «управління якістю» мають бути враховані участь усіх рівнів управління, динамічне впровадження і вдосконалення, всі сфери діяльності підприємства, необхідність планування та контролю та розроблення політики і цілей. Здійснено аналіз аспектів управління якістю діяльності підприємства: виділено ключові характеристики загальних, економічних, технічних та управлінських аспектів. Визначено внутрішню та зовнішню роль управління якістю діяльності підприємства. Проаналізовано основні досягнення та висновки основоположників концепції управління якістю діяльності підприємства, які актуальні до тепер.
  • Ескіз
    Документ
    Value-oriented project management approach as a source of risk
    (Університет «КРОК», 2019) Seek, A.M.A.; Teslenko, P.; Bielova, O.; Бєлова, Олена Ігорівна
    Improving the effectiveness of project management methods requires expanding the base of the analyzed features. Here, in addition to traditional investment value indicators, they increasingly include organizational and value. Value-oriented approach today is considered the most advanced method in ensuring the successful completion of projects. Application of value-oriented approach to project management is considered. Indicative essence of value by various scientific sources, and its implementation, in relation to the subjects of the project. It is noted that the notion of value is usually applied to project stewards. They have their own proofs, and during the project implementation, these expectations are implemented in the form of acquired value. Thus, added value-based approach categories such as value, stakeholders, expectations, added value, and others can be characterized as additional degrees of freedom to ensure a successful completion of a project.However, the inclusion of additional degrees of freedom, as a rule, leads to the emergence of new risks, in this case, in project management. Therefore, the authors have been tasked to analyze the relationship between providing value for the main project stakeholders and the risks that arise in this regard.The article presents the results of the analytical search for the modern state of the theoretical and practical toolkit of value-oriented management of projects, portfolios, programs in project-oriented organizations, its relationship with project risks. Analyzed basic definitions. The value of the project as meeting the interests of its main stakeholders, and the value-oriented approach, as a rule, is used to manage the organization. It is shown that value-oriented management is accompanied by risks of structural value imbalance with respect to stakeholders in a single project, which causes its instability. For the development of management techniques for this group of risks, the basic principles are formulated. As the basis of control, it is proposed to use the tools of the theory of spiral dynamics.
  • Ескіз
    Документ
    Learning space conceptual model for computing games developers
    (Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), 2018) Biloshchytskyi, Andrii; Kuchansky, Alexander; Andrashko, Yurii; Bielova, Olena; Бєлова, Олена Ігорівна
    The article is devoted to the construction of learning space conceptual model for preparation of GameHub computer game developers in higher education institutions. The concept consists of three main components: a methodological or pedagogical component, a technological component, an information component. The article describes processes scheme for developing of learning space infrastructure and reflects the interactions between GameHub participants. The article presents an example of such a scheme for magistracy students, bachelor's degree students and free listeners from one of the Ukrainian universities. An approach to the student knowledge diagnosis is described on the basis of writing and testing analysis. Highlighted results in this paper are useful as a guide for step-by-step organization and for supporting the functioning of game educational hubs in higher education institutions. The described concept includes basic tools that are necessary for effective student training organizing on the principles of computer game development. Learning space conceptual model can serve as foundation for the formation of professionals training implementation roadmap in gaming industry. The concept is proposed for implementation by universities and private IT companies interested in Serious Games industry development. © 2018 IEEE.
  • Ескіз
    Документ
    Evaluation of effectiveness of responsibility centers in the management accounting system
    (Allied Business Academies, 2019) Drobyazko, Svetlana; Shapovalova, Alla; Bielova, Olena; Nazarenko, Oleksandr; Yunatskyi, Marian; Бєлова, Олена Ігорівна
    Evaluation of effectiveness of responsibility centers was studied on basis of reporting for different levels of management, in terms of their overall performance, which should be based on previous key indicators, which should be understood as a set (a system) of indicators both financial and non-financial, enabling managing personnel to determine the extent to which they have reached strategic and operational goals. At the same time, segregation of the appropriate types of centers of responsibility, depending on the chosen approach to implementation of management accounting at enterprises was justified. To achieve target performance indicators of responsibility centers an employee motivation system with financial and social incentives was developed aiming not only to identify contribution of certain responsibility centers in the process of accomplishing management goals, but personal contribution of each individual employee. To evaluate sufficiency of information in management reporting, a diagnostic map developed based on analysis of key indicators is proposed. © 2019 Allied Business Academies