Навчальні підрозділи Університету
Постійне посилання на розділhttps://dspace.krok.edu.ua/handle/krok/3154
Переглянути
1040 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Комбінований алгоритм для вирішення логістичних задач, що ґрунтуються на задачі комівояжера(НАН України; КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023) Троцько, В.В.; Чернозубкін, І.О.; Троцько, Володимир Валентинович; Чернозубкін, Ігор ОлександровичОднією із проблем існуючих систем логістики є перевезення за оптимальними (у ідеальному випадку найкоротшими) маршрутами. Часто вирішення цієї проблеми зводиться до вирішення задачі комівояжера (TSPproblem) і потребує розробки алгоритмів, які б забезпечували її вирішення за найкоротший час. При цьому бажаним залишається оптимізація маршрутуДокумент Міжнародний тероризм, його прояви у веденні гібридної війни як нова загроза безпеці сучасного світу(Університет «КРОК», 2020) Француз, А.Й.; Разумей, І.В.; Француз, Анатолій ЙосиповичУ статті проаналізовано явище міжнародного тероризму, зокрема його прояви в Україні та на території Операції Об’єднаних Сил на сході України. Досліджено сучасний стан вивчення теми і міжнародного співробітництва в подоланні тероризму, а також особлива увага приділена проявам міжнародного тероризму у веденні «гібрид ної війни» проти України. Визначено роль міжнародних організацій, таких як Організація Об’єднаних Націй (ООН) та Організація з безпеки і співробітництва в Європі (ОБСЄ). Проаналізовано та співставлено думки деяких науковців, які працюють над дослідженням міжнародного тероризму та «гібридної війни». Наведено приклад ставлення науковців до кваліфікації конфлікту в окремих районах Донецької та Луганської областей саме як «гі бридної війни» Російської Федерації з Україною. Окреслено загальний стан міжнародної співпраці станом на сьогодні у сфері боротьби та протидії міжнародному тероризму. Розглянуто діяльність терористичних угруповань у ході ведення «гібридної війни». Про аналізовано поняття «гібридної війни» та наведено думки науковців щодо цього питання. Міжнародний тероризм, як складне небезпечне явище, перебуває у постійному розвитку, це особливо стосується його мотивації, механізму підтримки, на чому зроблено наго лос. Еволюція його методів, вибір цілей кидає виклик суспільству, в зв’язку з чим значно ускладнюється ефективність протидії міжнародному тероризму. Глобальність загрози потребує глобальних адекватних об’єднаних дій. Адекватність дій повинна окреслювати як джерела тероризму, так і причини його зародження. Відповідно, повинні бути реальні й ефективні механізми запобігання цим злочинам. У цьому ключі й лежить основа статті. Вказано на головний рушій діяльності міжнародного тероризму та наведені висновки зі шляхами подолання міжнародного тероризму. Звернено увагу на посилення участі України в міжнародних антитерористичних навчаннях, цільових тренінгах, форумах та наукових співпрацях стосовно врегулювання проблеми на сході України через подолання міжнарод ного тероризму як одного з інструментів ведення «гібридної війни»Документ Проблеми законотворчого процесу в Україні, удосконалення та підвищення правової культури учасників законотворчого процесу в Україні(Університет «КРОК», 2020) Скоморовський, В.Б.; Якименко, С.О.; Скоморовський, Віталій БогдановичУ статті висвітлено та надано характеристику низки проблемних питань, які існують у законотворчому процесі України, розглянуто негативні явища, що виника ють під час законотворчого процесу в нашій державі, розглянуто шляхи вдосконалення національного законодавства та підвищення правової культури учасників законотворчого процесу, правові норми, які регулюють процес адаптації чинного національного законодав ства до стандартів законодавства Європейського Союзу і країн Північно-Атлантичного договору. У статті охарактеризовано такий термін, як «якість» та аналізуються під ходи до покращення «якості» закону, проаналізовано супутні проблеми, що впливають на вказане явище, а також висвітлено проблеми, які виникають під час створення закону, прийняття та впровадження його у сучасне життя держави з метою регулювання від носин різних прошарків суспільства. Розглянуто вплив законодавчого процесу і вказано на актуальність такої проблеми, як створення ефективної системи національного законодав ства, що має свій вплив на демократичні, соціальні, економічні, політичні процеси в нашій державі. В юриспруденції науковому дослідженню законотворчості та близьких до нього понять, таких як: правотворчість, нормотворчість, законодавча діяльність – присвяче но чимало наукових праць як вітчизняних, так і зарубіжних учених. Дослідженню питань законотворчого процесу та проблем, пов’язаних з ним, присвятили свої роботи багато сучасних учених, серед них: Копиленко О.Л., Богачова О.В., Шаповал В.М., Мельник М.І., Авер’янов В.Б., Нижник Н.Р. й інші. Також у статті проаналізовано новітні законодавчі акти, прийняті Верховною Радою України, що є показником демократичних перетворень у нашій країні й наближає її до міжнародних стандартів, які прийняті з метою подолання таких негативних явищ, як “політична корупція”, “кнопкодавство”, “прогули” депутатів. Також, у статті проаналізовано проблеми, що стосуються правової культури, основною з яких є правова освіта як учасників законотворчого процесу, так суспільства загалом, шля хи їх вирішення та подолання явищ, які негативно впливають на процес законотворення в УкраїніДокумент Світові тенденції внутрішнього переміщення та міжнародний досвід вирішення проблем(Університет «КРОК», 2020) Француз, А.Й.; Гольцева, А.Ю.; Француз, Анатолій ЙосиповичУ статті подано та проаналізовано науковий підхід до визначення понять «міграція», «міграційний процес», «внутрішнє переміщення», визначено ієрархію цих по нять. Проаналізовано ситуацію з внутрішнім переміщенням у світовому масштабі в меж ах останніх років. Досліджено причини, статистичні дані міграційних процесів, а також виявлено країни з найскладнішим станом вирішення проблем внутрішнього переміщення. Визначено основні тенденції щодо збільшення кількості біженців і внутрішньо перемі щених осіб у світі та частка дітей, жінок і чоловіків від основної кількості. Зазначено країни, в яких основним фактором переміщення стали збройні конфлікти та нестабільна політична ситуація, а в яких – природні чи техногенні катастрофи. Проаналізовано роль Управління Верховного комісара Організації Об’єднаних Націй у справах біженців (УВКБ ООН) у взаємодії з урядами держав і допомозі в розробці національних стратегій запобі гання та подолання внутрішніх переміщень. Досліджено координаційну й оперативну роль у наданні захисту переміщеним особам УВКБ ООН. Розглянуто принципи, що викладені в робочому документі – Стратегічному керівництві УВКБ ООН 2017-2021. Проаналізовано дослідження Центру моніторингу внутрішніх переміщень (IDMC). Звернено увагу на до повідь Уповноваженого з прав людини з зазначенням обов’язку Європи перед внутрішньо переміщеними особами. Досліджено Рекомендацію Комітету міністрів Ради Європи шес ти державам-членам щодо внутрішньо переміщених осіб, а також звіт Парламентської асамблеї Ради Європи (ПАРЄ) про гуманітарні потреби та права внутрішньо переміщених осіб у Європі. Проаналізовано політику європейських урядів щодо внутрішнього перемі щення. Приділено увагу недолікам й існуючим проблемам у ході запобігання та подолання внутрішнього переміщення. Визначено найбільш ефективним упровадження Рамкової про грами про довготривалі рішення для внутрішньо переміщених осіб. Виявлено перешкоди, що уповільнюють процес реінтеграції. Наведено приклад вдалих реінтеграційних заходів у міжнародному досвіді. Визначено шляхи вдосконалення дій українського уряду задля до держання прав внутрішньо переміщених осібДокумент Медіаправо в Угорщині на сучасному етапі(Університет «КРОК», 2020) Ткач, Д.І.; Ткач, Дмитро ІвановичУ статті аналізуються становлення та подальший розвиток медіаправа в Угорщині після зміни політичної системи в країні. Зазначається, що після зміни режиму, яка відбулася в Угорщині у 1990 році, у країні діяв Закон про пресу, що був прийнятий у 1986 році. Державні збори країни внесли до нього поправки в січні 1990 року, однак вони стосувалися лише письмової преси та не торкалися електронних ЗМІ. Зазначається, що у подальшому уряд Й. Анталла робив неодноразові спроби внести у Державні збори проєкт Закону про ЗМІ, але кожного разу ці зусилля провалювалися через рішучий спротив опо зиції. Вказано, що у 1996 році таки був прийнятий Закон про засоби масової інформації, яким було трансформовано інституційну систему в функціонуванні радіо і телебачення в Угорщині. Найважливішим елементом Закону є те, що була впроваджена базова струк тура діяльності ЗМІ, нею було започатковано, поряд із державними, комерційні радіо та телебачення. Таким чином, з позиції професійних, юридичних і фінансових принципів, про грами суспільного мовлення, як постачальника загальнодоступних послуг, можуть бути у приватній власності. У той же час засоби масової інформації, які знаходяться в держав ній власності – Угорське радіо і телебачення, Дунайське телебачення, – не могли мати комерційні канали. Прийнятий у 1996 році Закон проіснував 14 років. За цей час в Угорщині змінилося кілька урядів, які робили спроби його модифікувати. Але Закон про ЗМІ був так розроблений, що витримав усі спроби його змінити. Найголовніші питання, закладені в ньому, не можна було змінити тільки двома третинами голосів депутатів Державних збо рів. 18 квітня 2011 року Державні збори Угорщини прийняли нову Конституцію — Осно вний Закон країни, яка набрала чинності 1 січня 2012 року. В цьому документі спеціальним параграфом 61 було визначено основоположні принципи діяльності ЗМІ. 22 липня 2010 року Державні збори прийняли Закон, що регулює засоби масової інформації та комунікації, згідно з яким Національне радіо та телебачення та Національний орган зв’язку були пе ретворені у Національне відомство засобів масової інформації та комунікацій (НВЗМІК). НВЗМІК є автономним органом державного управління, що бере участь у керуванні сферою комунікацій і здійсненні державної політики у цій царині. 2 листопада 2010 року був при йнятий парламентом Закон про свободу преси та захист медіаконтенту, який отри мав назву медіаконституція та замінив Закон про пресу, що діяв з 1986 року. Він визна чив, що означає медіаслужба, як здійснюється відстеження та пошук медіасервісів, як діє лінійний аудіальний медіасервіс, що таке медіаконтент та контент-провайдер. Це законодавство поширилося на весь медіаконтент, у тому числі й на Інтернет.Документ Щодо проблем правового регулювання виконання трудової функції працівником поза приміщенням роботодавця(Університет «КРОК», 2020) Самань, В.В.; Самань, Вікторія ВіталіївнаСтаттю присвячено дослідженню необхідності належного правового регу лювання нетипових трудових відносин, які передбачають особливу організацію праці. Ви явлено недостатність окремих положень чинного законодавства для врахування особли востей праці надомників та дистанційних працівників. Зазначено своєчасність законодав чих змін щодо можливостей виконання трудової функції працівником поза приміщенням роботодавця, оскільки відставання правового регулювання може спричинити проблеми у правозастосуванні. У світлі швидкості розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, що спрощує можливість роботи в будь-якому місці, доведено необхідність зміни підходу до критеріїв встановлення наявності трудових правовідносин, а також змісту організацій них ознак трудового договору. Для атипових форм зайнятості характерна самостійність особи, яка залучається до робіт, а також орієнтація на результат, що сприяє зміні кри теріїв відмежування традиційних трудових відносин від суміжних (цивільних, адміністра тивних тощо). Розглянуто питання міжнародно-правового регулювання надомної праці, телероботи, мобільної роботи на основі інформаційно-телекомунікаційних технологій. Проведено порівняльний аналіз визначення надомної праці, що міститься в актах Міжна родної організації праці, та дистанційної (надомної) роботи як форми організації праці у чинному Кодексі законів про працю України. Обгрунтовано, що конститутивними крите ріями визнання роботи телероботою є використання інформаційних технологій, а також можливість виконання такої роботи у приміщеннях роботодавця, але вона здійснюється за межами цих приміщень на постійній основі. Визначено підстави розмежування теле роботи та мобільної роботи на основі інформаційно-телекомунікаційних технологій. На основі проведеного дослідження норм міжнародних правових стандартів у сфері праці, законодавства Європейського Союзу, практики зарубіжних країн, теоретичних напрацю вань розглянуто питання співвідношення дистанційної і надомної роботи. Аргументова но неможливість ототожнення дистанційної та надомної роботи. Розмежування дис танційної і надомної роботи доцільно проводити за змістом, способом виконання, місцем виконання. Встановлено, що виконання трудової функції працівником поза приміщенням роботодавця є підставою для диференціації трудового законодавства, яке потребує осо бливого правового регулювання.Документ Правове регулювання приватної детективної (розшукової) діяльності в Україні: стан, проблеми, перспективи(Університет «КРОК», 2020) Француз, А.Й.; Довгань, Г.А.; Француз, Анатолій ЙосиповичУ статті досліджено теоретико-правові основи становлення, ре гулювання та розвитку приватної детективної (розшукової) діяльності в Укра їні. На сьогоднішній день одним із компонентів недержавного захисту безпеки є приватна детективна (розшукова) діяльність. Наразі вона перебуває в періоді зародження. Для того щоб змінити дану ситуацію, необхідно детально вивчати інститут приватної детективної діяльності, розробляти теоретичні й практич ні організації такої діяльності, що чітко обумовлюватимуть основні правила до приватних детективів і вимоги здійснення такої діяльності для забезпечення за хисту законних прав та інтересів людини і громадянина. Приватна детективна (розшукова) діяльність в Україні є новим напрямком діяльності недержавного за хисту законних прав, свобод та інтересів суспільства й одним із видів діяльності забезпечення безпеки та захисту держави. Детективна діяльність є дуже різно плановою за своїм характером. Її зміст складає коло послуг, які можуть надава тися приватними детективами на законних підставах. У більшості країн ядро детективної діяльності становлять розшукові функції, тобто детективна діяль ність розглядається здебільшого як приватна розшукова діяльність. Детективна діяльність є передусім розшуковою діяльністю, оскільки в процесі її проведення фактичні дані про правопорушення, осіб, що їх скоїли, та зниклих безвісти. На сьогоднішній день в Україні існує складна правова ситуація з надання детективних послуг: детективні агентства у всіх областях України, але закон про приватну детективну діяльність ще й досі не прийнятий. Якщо ж дивитися на такі агент ства з юридичного погляду, то вони, як правило, зареєстровані як засоби масової інформації, які проводять розслідування в контексті збору інформації, що дозволяє проводити розслідування (журналістські) в рамках правового поля. Автори окремо з’ясували перспективи розвитку приватної детективної (розшукової) діяльності з прийняттям відповідного нормативно-правового акта, який регулюватиме таку діяльність в Україні, а також яку роль відіграє така діяльність для держави та суспільстваДокумент Розумні строки розгляду справ у кримінальному процесі України(Університет «КРОК», 2020) Мазур, О.В.; Мазур, Олександр ВікторовичУ статті досліджується зміст принципу розумності строків судового розгляду справ у кримінальному процесі України. У Конституції України розумність строків судового розгляду закріплено в якості однієї з засад судочинства. Інтерпре тація цього принципу дає можливість звести його до ст. 6 Конвенції про захист прав людини й основоположних свобод, в якій також зазначено: кожен має право на спра ведливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним та безстороннім судом. У статті розглянуто особливості кримінального судочинства Європейського Союзу та визначено критерії розумності строку в сучасних західно європейських країнах. З’ясовано головні особливості розгляду судових справ у Євро пейському Союзі та виявлено зв’язок реалізації принципу розумності строку з права ми людини, свободами й законними інтересами учасників кримінального провадження. Проаналізовано практику Європейського суду з прав людини щодо розгляду скарг на порушення розумних строків судового розгляду. В зв’язку з неможливістю передбачи ти на законодавчому рівні всі обставини, які можуть впливати на тривалість кримі нального провадження, у Кримінальному процесуальному кодексі розумність строків слушно розкривається як засада, а критерії розумності строків дозволяють досить широку інтерпретацію. Відтак, у роботі проаналізовано питання дотримання національним судівництвом даних принципів під час розгляду конкретних справ. На кон кретних прикладах показано, що в Україні суди часто припускаються суб’єктивних затягувань судових розглядів. Подібні порушення призводять до ущемлення осново положного права особи на справедливий суд, навіть у разі, коли рішення було вине сено справедливо. Аналіз чинного законодавства України свідчить: в Україні немає правового механізму, спрямованого на регулювання суспільних відносин, що виникають у зв’язку з порушенням права особи на розгляд його справи у судовому порядку протя гом розумного строку. Обґрунтована потреба у прийнятті закону, який забезпечить учасникам судового процесу право оскаржувати надмірну тривалість судового роз гляду справиДокумент КК України vs COVID-19 (кваліфікація порушень населенням карантинних заходів)(Університет «КРОК», 2020) Яремко, Г.З.; Маковецька, Н.Є.; Маковецька, Неля ЄвгеніївнаУ статті сформовано систему норм КК України, які встановлюють кри мінальну відповідальність за порушення карантинних заходів населенням, окреслено обов’язки, що покладаються на населення у зв’язку з пандемією коронавірусу, та підстави відповідальності за порушення таких. Із пандемією COVID-19 постало питання здатнос ті протидіяти поширенню хвороби з допомогою наявного кримінально-правового арсеналу. Результатом цього став Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих ак тів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хворо би (COVID-19)” від 17 березня 2020 року № 530-IX. Слід віддати належне розробникам законопроєкту, які не стали звично пропонувати нові кримінально-правові норми, а лише посилили відповідальність за порушення санітарних правил і норм щодо запобігання ін фекційним хворобам (ст. 325 КК України). Поява не знаної досі хвороби COVID-19, спри чиненої коронавірусом SARS-CoV-2, абсолютно не означає, що у КК України немає норм заборон, спрямованих на поширення інфекційних захворювань. На підставі аналізу приписів кримінального законодавства України, спрямованих, зокрема, і на боротьбу з поширенням COVID-19, є підстави констатувати, що під кримінальну відповідальність можуть підпа дати громадяни, які підлягають: – відстороненню від роботи чи іншої діяльності, та від мовляються чи ухиляються від таких заходів (хворі на COVID-19 або є носіями збудників цієї хвороби); – госпіталізації (хворі на COVID-19), та відмовляються чи ухиляються від такої; – самоізоляції (мали контакт з хворим на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-CoV-2, або хворіють на зазначену хворобу і не потребують госпіталізації), та порушили самоізоляцію; – обов’язковій обсервації (ізоляції) протягом 14 днів після перетину державного кордону, та порушили вимоги такої обсервації (ізоляції). При цьому відповідальність може наставати, залежно від ставлення до наслідків у вигля ді поширення COVID-19, за такими нормами КК України (за наявності інших обов’язкових ознак складів злочинів): ст. 113 “Диверсія”; ст. 130 “Зараження вірусом імунодефіциту людини чи іншої невиліковної інфекційної хвороби”; ст. 325 “Порушення санітарних пра вил і норм щодо запобігання інфекційним хворобам та масовим отруєнням”Документ Психотерапія та філософія Серен К'єркегор про те, що таке «Бути самим собою»(Університет «КРОК», 2020) Живоглядов, Ю.О.; Живоглядов, Юрій ОлексійовичВиходячи з філософського опису С. К’єркегором пошуку себе як різних ас пектів переживання індивідом стану відчаю, в статті запропоновано психологічний опис цих переживань, який був би корисним в психотерапевтичній практиці. Ця ціль виправ дана тим, зокрема, що більшість форм психотерапії мають за мету звільнення людей від тривоги, болю, відчаю і зменшення цих переживань до мінімально можливого. Більш того, психотерапія вважається необхідною саме внаслідок високого рівня цих станів. К’єркегор пропонує зовсім інший підхід до ментального здоров’я, бо вважає тривогу та відчай як ті переживання, що є вирішальними для духовного життя. Завдання людського життя, слідуючи думці С. К'єркегора, – визнати в собі того єдиного в своєму роді індиві дуума, яким ми є перед обличчям вічності. Без релігійних масок, без атрибутів світського життя, – не ховаючись ні за Бога, ні за соціальну роль або статус. Людина може стати справжньою по відношенню до самої себе, такою, якою вона є, лише самотужки, стоячи обличчям до своїх особистих завдань. Зробити це за допомогою зміни зовнішніх елементів життєдіяльності неможливо. Образ людини, який пропонує філософія С. К’єркегора, та який може бути корисний в практиці психотерапії, це лук, натягнутий між двома протилежностями. Людям слід навчитися перебувати в напрузі між кінцевим та не скінченним, не дивлячись на тривогу, що супроводжує цю напругу. Філософська позиція Серена К’єркегора стверджує: бути самим собою можна тільки стаючи самим собою. Це постійна праця, тобто, якщо в даний момент ти є самим собою, – ніщо не гарантує, що ти їм залишишся в наступну мить. Загальний висновок: без того, щоб людина зважилась бути самою собою, вона не знаходить ту свободу, в якій здатна реалізувати ані свої життєві перспективи, ані свій талант. Рецептом життя С. К’єркегор пропонує рішення задачі правильного визначення у власному «я» співвідношення між піднесеним та земним. Коли людина ухиляється від цього завдання, це веде до людської неспроможності (зневіри, саморуйнування).